مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفت: در سال گذشته شاخص درصد زایمان به روش سزارین 53.3 درصد بود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، دکتر محمد احمدیان، اظهار کرد: بیشترین زایمان‌ در خراسان رضوی در سال گذشته به صورت سزارین بود.

وی درباره عوارض سزارین، عنوان کرد: پس از عمل سزارین حجم زیادی از خون از دست می‌رود همچنین افزایش احتمال بروز عفونت پس از زایمان، تاخیر در شروع شیردهی به دلیل استفاده از داروهای بیهوشی و تاخیر در شروع اولین تماس نوزاد و مادر، بخشی از معایب زایمان سزارین است.

احمدیان گفت: از دیگر عوارض سزارین، مشکلات بیهوشی، درد بیشتر پس از عمل، مدت زمان بیشتر بستری در بیمارستان و تحمیل هزینه بیشتر به خانواده است.

زایمان طبیعی ارتباط عاطفی مادر و کودک را مستحکم می‌کند

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد بیان کرد: بازگشت سریع مادر به فعالیت‌های روزمره زندگی، قوی‌بودن ارتباط عاطفی مادر و کودک و عدم وجود خطرات عمل و بیهوشی از جمله فواید انجام زایمان طبیعی است.

وی با اشاره به اینکه فواید بسیار زیاد زایمان طبیعی بهتر است افزود: روش انتخابی زایمان در مادران باردار به روش طبیعی باشد مگر درموارد خاص که با تشخیص پزشک انجام سزارین به صلاح مادر یا نوزاد است.

احمدیان ادامه‌داد: برای تضمین سلامتی مادر و نوزاد لازم است مادران برای بارداری با مراجعه به پزشک یا مراکز بهداشتی و درمانی مراقبت‌های پیش از بارداری را انجام داده و سپس اقدام به باروری کنند.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: خراسان ، مشهد ، زایمان ، سزارین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.