سرمربی تیم ملی تکواندو معتقد است؛ برای حفظ قهرمانان و مربیان تکواندو باید مربیان به صورت ادواری وارد تیم ملی شوند.

بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی تکواندو در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: دیدگاه ما این است که مربیان فعال لیگ به صورت ادواری به کادر فنی تیم ملی اضافه شوند. مربیان تیم ملی باید هنگام همکاری در لیگ فعالیت نداشته باشند به همین دلیل پیام خانلرخانی گزینه اصلی ما در کادر فنی بعد از لیگ برتر به تمرینات می آید چون نمی خواهیم حاشیه سازی شود.

وی ادامه داد: با انتخاب ادواری مربیان تیم ملی انگیزه در بین مربیان و قهرمانان ایجاد می شود و با تصمیم سازمان تیم های ملی همه نخبگان تکواندو حفظ خواهند شد.

مقانلو با بیان اینکه برای تیم ملی تکواندو دو سیستم انتخابی در نظر گرفته شده، می گوید: در بخش اول انتخابی ها رنکینگ داران جهانی مستقیم وارد اردوی تیم ملی می شوند و باید در تمرینات حضور داشته باشند چون برای مسابقات انتخابی المپیک آماده می شوند. برنامه دوم انتخابی ها هم جوانانی هستند که برای حضور در تیم ملی تلاش می کنند.

وی افزود: برترین های مسابقات آزاد کشوری، استانی، تورنمنت ها، رقابت های لیگ، دانشجویان و ارتش ها با برگزاری یک مسابقه انتخابی در نیمه دوم بهمن وارد تیم ملی می شوند و به 10 نفر برتر رنکینگ اضافه خواهند شد.

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: بعد از رقابت های انتخابی در هر وزن دو نفر به اردوها دعوت می شوند. تکواندوکاران حاضر در اردوی تیم ملی در مسابقات انتخابی می زنند و رنکینگ داران عازم رقابت های "گرندپریکس" شرکت می کنند تا رنکینگ خود را حفظ کنند و جوانان هم در مسابقات رسمی برای بدست آوردن رنکینگ تلاش می کنند.

وی با اشاره به انتخاب اوزان ششگانه بازی های آسیایی اینچئون تصریح کرد: اوزان 2، 4، 5، 6، 7 و 8 برای بازی های آسیایی براساس چهار وزن المپیکی انتخاب شده اند.

سرمربی تیم ملی تکواندو در مورد تمرین مشترک با هند و بلژیک اضافه کرد: براساس برنامه ریزی ها تیم ملی 2 یا 3 جلسه در هفته با این تیم های خارجی تمرین می کند و آنها بیشتر با باشگاه ها تمرین خواهند داشت.

مقانلو در خصوص تاخیر آغاز اردوی تیم ملی تکواندو گفت: به جای سه شنبه هفته قبل ترجیح دادیم بازیکنان از امروز در تمرینات باشند تا با تمرکز بیشتر بعد از اتمام امتحانات دانشگاهی تمرین کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تکواندو ، مربی ، مقانلو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار