نماینده مردم نکا در مجلس شورای اسلامی گفت: صندوق حمایت از هنرمندان حلقه مفقوده هنر نکا است که با فوریت در نکا تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، احمدعلی مقیمی شب گذشته در نشست صمیمی با هنرمندان نکایی در سالن ارشاد اظهار داشت: هنرمندان در سلول و جان جامعه و انسان نفوذ دارند و لذا باید با دید باز در برخورد با آنان دقت شود و این افراد تاثیرگذار در جامعه دیده شوند.

وی یادآور شد: اکنون هنر با جامعه و مردم بیگانه است چرا که هنر خوب به مردم نشان داده نشده است و باید هنر را از این بیگانگی خارج کنیم تا هنر در جامعه نمایان شود تا در جهت بالندگی جامعه باشد.

مقیمی با بیان اینکه من نماینده‌ای از اصحاب رسانه و هنر هستم، ابراز داشت: بنده سال‌ها با هنر و رسانه بوده ام و کاملاً با این مقوله‌های فرهنگی آشنا هستم و باید در جهت پویایی همه جانبه هنرمندان در هر رشته‌ای تلاش کنیم.

نماینده مردم نکا در مجلس شورای اسلامی افزود: باید از ظرفیت‌های هنری شهرمان برای بالندگی آن استفاده کنیم و بدانیم هنر بالندگی، سرزندگی و ترجمان احساسات درونی است.

مقیمی با اشاره به اینکه برخی از هنرمندان فقط تقلید از سبک لباس پوشیدن، حرف زدن و راه رفتن را از هنرمندان دیگر تقلید می‌کنند، خاطرنشان کرد: شکلک در آوردن هنر نیست بلکه هنر در محفوظات وجودی انسان است و انسان باید با تامل و دقت به آن دست یابد.

وی با بیان اینکه آسیب جامعه هنری ما این است که هنر را هنرمندانه به جامعه نشناساندیم، تصریح کرد: اگر هنر از جایگاه ارزشی خود به مردم شناسانده شود جامعه را به حرکت در آورده و در سلول‌ها طنین‌انداز می‌شود و در این مرتبه خود مردم به سراغ هنر می‌آیند و در پی هنر هستند.

این مسئول با انتقاد از اینکه شایسته نیست شهرستان بالنده و فرهنگی نکا فاقد یک بیلبورد فرهنگی باشد، اذعان داشت: این مسئله در اسرع وقت با هماهنگی انجام شود تا مسائل مختلف فرهنگی از این طریق برای جامعه اطلاع‌رسانی شود.

مقیمی متذکر شد: هنر سرشار از سرمایه و پول و در آمد است و هنرمندان باید در فکر ایجاد در آمد پایدار در جامعه هنری باشند و ما هم برای تشویق هنرمندان از آثار هنری حمایت می کنیم و کمک‌های خود را برای صندوق حمایت از هنرمندان که امیدواریم به زودی تاسیس شود ارائه می‌کنیم و در گام اول یک میلیون تومان به این امر اختصاص می‌دهیم./ز


برچسب ها: راه اندازی ، صندوق ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.