30 دی ماه 92 که در آن غنی‌سازی 20درصدی اورانیوم در صنعت هسته ای ایران متوقف شد قبلا دو بار در تاریخ ثبت شده بود. آیا این تقارن اتفاقی است؟

30به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، دی ماه 92 روز آغاز اجرای روند توافقنامه ژنو، تقارن جالبی با دو رویداد تاریخی دیگر در کشور دارد.

به گزارش گروه سیاسی صراط، 30 دی 92 را بسیاری از رسانه های داخلی به دلیل تعلیق غنی سازی 20درصدی در ایران به عنوان یک روز تاریک ثبت کردند.

با این وجود 33 سال پیش در 30 دی ماه 59 این روز در تاریخ معاصر کشور ثبت شده بود. در این روز گروگان های آمریکایی لانه جاسوسی این کشور که توسط دانشجویان مسلمان انقلابی دستگیر شده بودند آزاد شدند.

تسخیر لانه جاسوسی توسط حضرت امام خمینی(ره)، انقلاب دوم خوانده شده بود و به همین دلیل - حتی اگر تعدادی از همان دانشجویان در زمان حاضر از تفکرات انقلابی خود دور شده باشند - اتفاقی فراموش نشدنی در تاریخ انقلاب محسوب می شود.


آزادسازی گروگانهای آمریکایی لانه جاسوسی این کشور/ 30 دی 59


درگذشت مهدی بازرگان، نخست وزیر مخالف گروگانگیری در ژنو / 30 دی 73


پلمپ تجهیزات هسته‌ای نطنز بعد از توافقنامه ژنو / 30 دی 92

24 سال بعد در 30 دی ماه 1373 مهدی بازرگان، نخست وزیر دولت موقت از دنیا رفت تا او که دولتش یک روز بعد از آغاز گروگانگیری استعفا داده بود، در سالگرد پایان گروگانگیری از دنیا برود!

اما کسی چه می دانست که تقارن تاریخی عجیب تری سال ها بعد در راه بود. این تقارن 33 سال بعد از پایان گروگانگیری و 19 سال پس از درگذشت نخست وزیر مخالف گروگانگیری و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 92 رقم خورد و عجیب اینکه باز هم پای آمریکا در میان بود.

30 دی ماه 92 که در آن غنی سازی 20درصدی اورانیوم در صنعت هسته ای ایران متوقف شد قبلا دو بار در تاریخ ثبت شده بود. آیا این تقارن اتفاقی است؟
برچسب ها: غنی سازی ، تارخ ، 30 دی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.