سید مهدی سیاحی با این همه افتخار و سابقه‌ای 15 ساله در این رشته، هنوز از داشتن شغلی مناسب محروم است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛کسب عنوان سومی مسابقات جهانی انگلیس و برزیل، قهرمانی رقابت‌های آسیایی چین، سومی پارالمپیک آسیایی گوانگ‌جو و قهرمانی مسابقات کشورهای اسلامی در عربستان به همراه تیم‌ملی، قهرمانی در کاپ اروپا در یونان و شش عنوان قهرمانی سوپرلیگ کشور به همراه تیم‌ مناطق‌نفت‌خیزجنوب و کسب متعدد عنوان بهترین گل‌زن در مسابقات مختلف، تنها تعدادی از افتخارات سیدمهدی سیاحی، کاپیتان ارزشمند تیم‌ملی گلبال است. او با این همه افتخار و سابقه‌ای 15 ساله در این رشته، هنوز از داشتن شغلی مناسب محروم است و مثل همیشه یکی از دغدغه‌ها و درخواست‌هایش، فراهم‌شدن شرایط اشتغال برای ورزشکاران است.
سیاحی در این گفت‌وگو درخصوص قهرمانی ایران در مسابقات آسیایی – اقیانوسیه و کسب مجوز حضور در مسابقات جهانی، حسرتش از نرسیدن ایران به سکوی مسابقات پارالمپیک لندن، وضعیت گلبال خوزستان و مشکل اشتغال به عنوان دغدغه اصلی ورزشکاران، به صحبت پرداخت.
 

وی گفت: در حال حاضر خودمان را براي مسابقات سوپرليگ كشور آماده و هفته‌اي شش جلسه جهت آماده‌سازي براي حضور در اين رقابت‌ها تمرين مي‌كنيم. من اکنون عضو تیم مناطق‌نفت‌خیزجنوب هستم و پس از این‌که دور رفت اين مسابقات به پایان رسید، اولين اردوي تيم‌ملي احتمالا از 22 تا 29 بهمن‌ماه برگزار خواهد شد. به هر حال اميدواريم با آمادگي‌اي كه به دست مي‌آوريم، نتيجه خوبي در مسابقات جهاني فنلاند کسب کنیم.


سیاحی افزود: ما در يكسري از مسابقات باتوجه به مشكلات و حواشي‌اي كه به وجود آمد، ضرر كرديم. در رقابت‌هاي پارالمپيك لندن هم باتوجه به مشكلاتي كه پيش آمد، با چهار بازيكن به لندن رفتيم، در حالي كه تيم بايد شش نفره باشد. به هر حال با نيروي بسيار ضعيفي در اين مسابقات شركت كرديم كه به عنوان پنجمي رسيديم و البته من هم آقاي گل مسابقات شدم.
از اين‌كه با 30 گل آقاي گل مسابقات شدم، خوشحال شدم ولي بازهم من در حسرت اين هستم كه چرا جايگاه اولي اين مسابقات از دست‌مان رفت و طي اين دو سالي كه از مسابقات گذشته، شبي نبوده است كه در فكر اين رقابت‌ها نباشم. واقعا شكست قلبي خوردم و براي من خيلي سخت بود. من در رقابت‌هايي ازجمله جام‌جهاني آمريكا، مسابقات جام اروپا در ليتواني، رقابت‌هاي جهاني برزيل و تورنمنت كاپ اروپا در اسلواني آقاي گل شدم. در مسابقات باشگاهي اروپا هم با تيم مناطق نفت‌ خيز جنوب آقاي گل شدم و تيم‌مان هم قهرمان شد.

وی در خصوص  امكاناتی که در اختیار گلبالیست‌های ایران قرار داده می‌شود اظهار کرد: به نظر من امكاناتمان كافي نيست و ما با كمترين امكانات كار مي‌كنيم. من به بيش از 60 كشور رفته‌ام و به نظرم ما در اين جا ضعيف‌ترين امكانات را داريم ولي خدا را شكر توانسته‌ايم نسبت به امكاناتی که كشورهاي ديگر دارند، نتايج خوبي کسب کنیم. به تازگی نیز ریيس فدراسيون تغيير كرده است و به نظرم رییس فعلی، بهترين ریيس فدراسيون است و با غيرت كار مي‌كند و واقعا به فكر ورزشكاران است. خوشبختانه از روزي كه مظلومي، ریيس فدراسيون شده است ما از صفر به 100 رسيده‌ايم. از زماني‌ كه او آمده است، باوجود بدهي بسياری كه وجود داشت، توانست مجموعه ورزشي هيات تهران را براي فعاليت‌مان بگيرد كه امكانات خوبي هم در آن جا است.

آقای گل گلبال جهان درباره ی مهمترین دغدغه ی خود می گوید: ما ورزشکاران نسبت به مقوله اشتغال مظلوم واقع شده‌ایم و تمام ورزشكاران در اين زمينه مشكل دارند. ما ورزشکارانی که شغلی نداریم، پس از اين‌كه تمرين و مسابقات‌مان تمام شد چه كار باید كنيم؟ اميدوارم مسوولان به اين موضوع توجه كنند. به هر حال ورزشكاران حقوق ثابتي ندارند كه اين موضوع شرایط بسيار سختی را برای آن‌ها به وجود آورده است. شرايط من هم مانند ساير ورزشكاران است و مشكل اشتغال دارم كه اين مشكل بسيار بزرگي است، البته اين مشكل براي ورزشكاران خوزستاني است، چرا كه ورزشكاران ساير استان‌ها به اسم بازيكن تيم‌ملي، بهترين شغل را دارند.

سیاحی در ادامه افزود: در حال حاضر شاغل نيستم و تمام خانواده‌ام نیز زير نظر من هستند و با نداشتن شغل، شرايط واقعا سخت است. در سفر اخیر رییس‌جمهور به خوزستان نیز با وی جلسه‌اي داشتيم و من اين موضوع را مطرح كردم و در اين جلسه گفتم كه در زمان آقای احمدي‌نژاد نامه‌اي از مجلس رسيد كه بازيكنانی كه مقام جهاني دارند، بايد در هر جايي كه مي‌خواهند مشغول به كار شوند و باتوجه به اين‌كه اين موضوع تصميم مجلس بود، من جهت پيگيري آن به استانداري رفتم اما آن‌ها طوری جوابم را دادند كه نااميد شدم و ديگر آن را پیگیری نکردم. به هر حال وقتي كار ثابتي نداشته باشيم، به مشكل برخورد مي‌كنيم. درست است كه يك ورزشكار برخی مواقع قرارداد خوبي می‌بندد، ولي واقعيت اين است كه در طول سال اين قرارداد به پايان مي‌رسد.

سیاحی از کیانی‌زاده خواست به موضوع اشتغال ورزشكاران توجه و همچنین ديدش را نسبت به ورزشكاران بازتر كند. وی گفت: مدیرکل جدید بايد كاری کند كه پرورش بازيكن در اين جا بيشتر صورت بگيرد، چرا كه ما مي‌توانيم جوانان خوبي در تيم‌هاي ملي داشته باشيم و خدمت بزرگي به كشورمان كنيم. ما در خوزستان ورزشكاران باغيرتي داريم و اين يك واقعيت است. در هر صورت اميدوارم ديد كياني‌زاده نسبت به ورزشكاران سالم و ورزشكاران معلول، كم‌بينا و نابينا مساوي باشد، هر چند مطمئن هستم که كياني‌زاده فردي است كه به فكر همه است.

وی در صحبت های پایانی خود عنوان کرد: خوزستان گلباليست‌هاي خوبي دارد و تاكنون هم بهترين بازيكنان را به كشور معرفی کرده است ولي در حال حاضر من تنها ملي‌پوش استان هستم و خواهش من اين است كه مشكل اشتغال ورزشكاران را حل كنند، چرا که اگر اين مشكل حل شود، فكر ورزشكاران هم حرفه‌اي مي‌شود و می‌توانیم افراد بیشتری را به تیم‌ملی معرفی کنیم./ش
برچسب ها: اشتغال ، دغدغه ، گلبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.