اراک/

کارگاه آندسازی ایرالکو ظرف 36 ماه آینده باید از اراک خارج شود

استاندار استان مرکزی اعلام کرد: بر اساس برنامه زمانبندی کارگاه آندسازی شرکت آلومینیم ایران ظرف 36 ماه آینده به خارج از شهر اراک ممتقل شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، «محمدحسین مقیمی» در کارگروه کاهش جامع کاهش آلودگی هوای اراک افزود: خروج واحد آلاینده آندسازی ایرالکو از مصوبات دولهای پیشین است که با تاخیر چند ساله همراه شده بود، اما با همکاری دولت یازدهم و تامین زمین مورد نیاز در حال اجرا است .

وی بیان کرد: مسوولان دولت تدبیر و امید بر اجرای تصمیمات اتخاذ شده در قبال کاهش آلودگی هوا بشدت متعهد هستند و در صورت هرگونه اهمال و یا زمان بر شدن پروژه با استفاده از ظرفیتهای قانونی عمل خواهد شد.

استاندار استان مرکزی بیان کرد: در خصوص طرح فیلتراسیون و خروج دیگهای خطوط قدیمی ایرالکو نیز در نشست صاحبان این صنعت تعیین تکلیف شده و دو ماه قبل 78دیگ این شرکت از مدار تولید خارج شد و 240 دیگ باقیمانده نیز باید ظرف شش ماه آینده تعیین تکلیف شود و در این حوزه نیز هیچ بخشش و تمدید زمان در کار نیست.

مقیمی خاطرنشان کرد: در خصوص نیروگاه حرارتی شازند نیز به دلیل محدودیت شدید سوخت گاز کشور و سرمای شدید هوا استان مهلت 20 روزه برای اتخاذ تدابیر ویژه توسط وزارت نیرو تعیین شده که این زمان 11 بهمن به پایان می رسد و در صورت عدم جایگزینی سوخت گاز این نیروگاه باید تعطیل شود.

استاندار استان مرکزی گفت: اجرایی کردن تمامی بندهای طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک به عنوان اولویتهای کاری مدیران استان اتخاذ شده و برای مثال برای اجرایی شدن یکهزار هکتار فضای سیز اراک، درختکاری سالانه 250 هزار هکتار از عرصه های این شهر هدفگذاری شده است.

مقیمی گفت: طرح جنگل کاری دو هزار هکتار فضای سبز دیگر نیز توسط منابع طبیعی در حدفاصل سیلو تا پالایشگاه شازند تدوین شده که موضوع تامین آب مورد نیاز آن باید از طریق شورای آب استان پیگیری شود و نیمی از اعتبارات آن از طریق محیط زیست و نیم دیگر توسط استانداری مرکزی و صنایع مستقر در این مسیر تامین شود/

وی اضافه کرد: یکی از فصول بسیار مهم در طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک کاهش سهم منابع آلاینده متحرک در سهم آلایندگی هواست که در این راستا خروج پایانه های مسافر بری از حوزه شهری، گازسوی کردن وسایل نقلیه کوچک و بزرگ ناوگان عمومی اراک، برنامه زمانبندی دقیق برای خروج خودروهای فرسوده از رده و سرعت بخشی به طرح های اصلاح معابر اراک در اولویت است.

استاندار استان مرکزی گفت: سیاستها و تصمیمات مسوولان استانی باید اجرایی شود و از هیچ کوششی و حمایتی در تحقق این تصمیات کوتاهی نمی شود و کارگروه کاهش آلودگی هوا نیز هر 15 روز یکبار با دقت اجرای مصوبات را مدنظر خواهد داشت.
/
برچسب ها: کارگاه ، اند ، الومینیوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.