سیسی ،وزیر دفاع مصر، تصمیم دارد در انتخابات ریاست جمهوری آتی مصر شرکت کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری الیوم السابع؛ منابع خبری سعودی به نقل از منابع آگاه و نزدیک به ژنرال عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع مصر، اعلام کردند: وزیر دفاع مصر تصمیم قطعی و نهایی خود برای شرکت در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری مصر را گرفته است.

این منابع آگاه  اعلام کردند: در حال حاضر سیسی در حال تهیه و تنظیم سخنرانی خود است تا در این سخنرانی، که به مناسبت سالگرد انقلاب مصر صورت می گیرد، درباره نامزدی خود خطاب به ملت مصر سخنانی را ایراد کند.

منابع سعودی نیز در این خصوص اعلام کردند: ژنرال عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر قرار است ضمن ایراد سخنان خود استعفای خود از این مقام را هم رسما اعلام کند تا براساس قانون اساسی مصر بتواند در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور شرکت کند.

منابع مصری هم در این زمینه اعلام کردند: هم اکنون وزیر دفاع مصر برای تهیه متن سخنرانی خود خطاب به ملت مصر از بسیاری از روزنامه نگاران مصری و ادیبان در این کشور کمک می گیرد، او قصد دارد در این متن هم از اعتماد ملت به وی برای شرکت در انتخابات تقدیر و تشکر کند، و هم می خواهد به تمام اتهامات بین المللی نسبت داده شده به وی درباره اقدام به کودتا در این کشور پاسخ قاطع داده باشد.

منابع آگاه سعودی در این باره افزودند: هم اکنون عبدالفتاح السیسی تصمیم دارد در دولت آینده ای که تشکیل خواهد داد، هیچ یک از اعضای منتسب به دولت سابق حسنی مبارک در بین وزرا و مشاوران آینده اش نباشند.

ژنرال عبدالفتاح السیسی به گفته منابع اگاه مصری نزدیک به وی قصد دارد تا جایی که امکان دارد، از کمک های نویسنده و مورخ معروف مصری محمد حسنین هیکل و دیگر نویسندگان و ادیبان مصری کمک و بهره جوید.

این منابع افزودند: در متن پیش نویس سخنرانی اینده مرسی بیشتر توجه وی به اوضاع اقتصادی و بیشرفت اقتصادی در مصر و حفظ استقلال این کشور توجه و اهتمام دارد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار