صدها تن از سوری‌های مقیم اروپا با تجمع در مقابل مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو و تشکیل زنجیره انسانی حمایت خود را از سوریه و هیأت نمایندگی این کشور در کنفرانس ژنو2 اعلام کردند. در دمشق نیز مردم با برپایی تجمعی از هیات کشورشان در کنفرانس ژنو 2 و ارتش حمایت کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی سوریه، شمار زیادی از سوری‌های مقیم اروپا با تجمع در مقابل مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو و تشکیل زنجیره انسانی حمایت خود را از هیأت سوری شرکت کننده در کنفرانس ژنو2 اعلام کردند و صدای سوری‌ها را به گوش جهانیان رساندند. 

شرکت کنندگان در این تجمع و زنجیره انسانی که پرچم سوریه را با خود حمل می کردند شعارهایی در حمایت از سوریه از جمله «جسم و جان ما فدای سوریه» سر می دادند. 

"رنا ابودیاب" گزارشگر این شبکه در گزارشی همراه با پخش تصاویری از این زنجیره انسانی گفت: شرکت کنندگان در این تجمع یکصدا خواسته های واحدی را مطرح کردند. 

یکی از شرکت کنندگان گفت: این افراد از راه‌های دور آمده‌اند تا در این تجمع ملی برای حمایت از سوریه و دولت مبارزه آن به رهبری بشار اسد رئیس جمهور این کشور و ارتش آن شرکت کنند. 

شرکت کنندگان در این تجمع شعار «الله، سوریه، بشار» سر می دادند و تصاویری از بشار اسد را با خود حمل می کردند.

یکی از شرکت کنندگان بیانیه ای را قرائت کرد که در آن آمده بود: یکصدا و با قدرت این خواسته‌ها را اعلام می کنیم؛ پایبندی و تاکید بر وحدت سوریه و یکپارچگی ارضی این کشور و ملت آن، توقف همه انواع حمایت‌های نظامی و مالیو تبلیغاتی از گروه‌های تکفیری و تروریستی، لغو همه مجازات های اعمال  شده بر مردم سوریه. 

یکی از شرکت کنندگان نیز برای هیأت سوریه در کنفرانس ژنو2 آرزوی موفقیت کرد و افزود: به همه کشورهایی که از مزدوران و وهابی ها حمایت و به آنها کمک کردند می گوییم که هزینه سنگینی پرداخت خواهند کرد زیرا نتیجه همه این کارها به خود آنها بر می گردد. 

یکی دیگر از شرکت کنندگان گفت: ارتش سوریه نماینده همه ماست. آنهایی که در سوریه دخالت کردند و به تماشای حوادث نشستند باید بدانند که روزی می رسد که تاوان همه کارهای خود را پرداخت می کنند. 

در ادامه گزارش آمده است: هر روزه صدها نفر از سوری های مقیم اروپا در مقابل هتل محل اقامت هیأت نمایندگی سوریه در کنفرانس ژنو2 تجمع می کنند و حمایت خود را از این هیأت برای نجات سوریه از چنگال تروریسم اعلام می کنند.

همچین شهروندان سوری با برپایی تجمعی در دمشق از هیات کشورشان در کنفرانس ژنو 2 و ارتش حمایت کردند.

 شمار زیادی از شهروندان سوری مقیم دمشق با برپایی تجمعی، حمایت و همبستگی خود را با هیات کشورشان در کنفرانس ژنو 2  و ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم اعلام کردند. 

"اسماعیل احمد" گزارشگر این شبکه در گزارشی همراه با پخش تصاویری از این تجمع گفت: شرکت کنندگان در تجمع تاکید کردند از تروریسم نمی هراسند و نتایج ژنو 2 هرچه که باشد به مبارزه با تروریسم ادامه می دهند. شرکت کنندگان در این تجمع پرچم سوریه و تصاویری از بشار اسد را با خود حمل می کردند.

یکی از شهروندان شرکت کننده گفت: چه کنفرانس ژنو برگزار شود یا نشود وظیفه ارتش ما این است که با تروریسم مبارزه و آن را ریشه کند کند. 

دیگر شرکت کننده گفت: ما از تروریسم نمی ترسیم و تسلیم آن نمی شویم. 

یک نوجوان شرکت کننده در این تجمع نیز گفت: من کشورم را خیلی دوست دارم و جسم و جانم را فدای وطنم می کنم. 

دیگر نوجوان شرکت کننده گفت: ما به خیابان‌ها می آییم و از هیچ کس هم نمی ترسیم. ما از ارتش حمایت می کنیم. خدا نگهدار آنها باشد. 

یکی دیگر از شرکت کنندگان گفت: هیأت سوریه در کنفرانس ژنو2 در امور سیاسی و ارتش سوریه در امور نظامی و جنگ نماینده ما هستند. 

در ادامه گزارش آمده است: سوریها دست در دست یکدیگر قرار داده اند تا پیامی به هیات کشورشان در ژنو 2 بدهند و به آنها نشان دهند که مورد حمایت هستند. آنها ابراز امیدواری کردند از این کنفرانس نتیجه ای به دست بیاید که به نفع سوریه و در جهت مبارزه با تروریسم باشد. 
کی از شرکت کنندگان نیز حمایت خود را از ارتش سوریه و هیات نمایندگی سوریه در ژنو2 اعلام برای آنها آرزوی موفقیت کرد. 

دیگر شرکت کننده که یک بانوی سوری بود گفت: نمی خواهیم هیچ کس از خارج برای ما تصمیم بگیرد. ولید المعلم نماینده ماست و غیر از وی هیچکس دیگر نماینده ما نیست.

یک کودک سوری نیز در حالی که پلاکاردی در دست گرفته بود گفت: ما از هیات نمایندگی خود در ژنو 2 حمایت می کنیم. ما کشورمان را با دستان خود و با کمک ارتش آباد می کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار