اندیشکده "فارین پالیسی این فوکس" اذعان کرد حمله شیمیایی در سوریه کار دولت سوریه نبوده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، اندیشکده "فارین پالیسی این فوکس" در مقاله‌ای به قلم "راس ولن" در پایگاه اینترنتی خود نوشت: گزارش اخیر کارشناسان مورد اعتماد نشان می دهد که دولت بشار اسد مسئول حمله شیمیایی با گاز سارین به اطراف دمشق نبوده است.  دولت اوباما قصد داشت این موضوع را بهانه ای برای مداخله نظامی بداند اما بین جنگ طلبان که طرفدار مداخله نظامی بودند و لیبرال ها و اعضای حزب تی پارتی که مخالف مداخله نظامی بودند اختلاف نظرات زیادی وجود داشت. 

این مقاله می‌افزاید: به نظر می‌رسد گزارش اخیر درباره حمله شیمیایی با گاز سارین باردیگر گزارش "سیمور هرش" را تائید می‌کند. به گفته هرش سازمان های اطلاعاتی آمریکا از چند ماه قبل از این حمله می‌دانستند که جبهه النصره از گروه های وابسته به القاعده در سوریه، توانایی تولید گاز سارین را دارد.

"متیو اسکوفیلد" درباره گزارش جدید می‌گوید:  گزارش اخیر نشان می‌دهد که ارزیابی‌های اطلاعاتی آمریکا درباره حمله شیمیایی اوت 2013 به حومه دمشق نواقصی داشته است.  تحقیق بر روی راکت های استفاده شده در این حمله نشان می‌دهد که پرتاب این نوع راکت از مناطق تحت کنترل نیروهای دولتی سوریه غیرممکن است. 

در پایان این گزارش آمده است: دولت اوباما در این مورد خیلی سریع قضاوت کرد و تقصیر را به گردن بشار اسد انداخت. به گفته یک کارشناس تسلیحاتی شورشیان در سوریه توانایی ساخت چنین سلاح‌هایی را دارند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار