هفتمین همایش ملی"نجوم و اختر فیزیک ایران" با شرکت 70 دانشجو یِ سراسر کشور، در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبر نگاران کرمان ، دبیر اجرایی این همایش به ارسال 90 مقاله ی دانشجویی ، به دبیر خانه ی کمیته علمی این همایش اشاره کرد و از حضور 35 نفر از صاحب نظران در حوزه نجوم واختر فیزیک از سراسر کشور به عنوان داور در این همایش خبرداد.

حمید ارجمند کرمانی با بیان اینکه از بین مقالات ارسالی ، 61 مقاله به عنوان برگزیده انتخاب شدند ، ارائه 24 اثر به صورت سخنرانی و 37 اثر به صورت پوستر در این همایش را یادآورشد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیرعلوم،تحقیقات و فن آوری نیز با اشاره به اینکه انجمن نجوم ایران فعالیت خود را از سال 1310 به عنوان زیر مجموعه ای از انجمن فیزیک آغاز کرده است ، گفت: هم اکنون 400 انجمن نجوم در کشور در حال فعالیت هستند.

سعداله نصیری قیداری برگزاری 17گرد همایی ،7کارگاه پیشرفته اختر فیزیک،6کارگاه آموزشی و 7همایش را از مهمترین فعالیت های این انجمن عنوان کرد.

وی تصریح کرد: امتیازات انجمن نجوم ایران طی ارزیابی های صورت گرفته از سال 85 تا کنون روندی صعودی داشته است که این امر با تلاش های دانشجویان ومتخصصان این حوزه میسّر شده است .

نصیری قیداری یکی از مشکلات اساسی در زمینه های علمی کشور را توجه نکردن به کیفیت آموزش های عالی دانست وخاطر نشان کرد: با تصویب واجرای صحیح قوانین می توان از این بی کیفیتی فاصله گرفت و گامهای موثری برای پیشرفت در زمینه های علمی برداشت./ز


برچسب ها: همایش ، نجوم ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.