به منظور مراقبت از جامعه و خانواده ابزار شناسنامه سلامت کودکان از صفر تا ۱۸سال تدوین شد.

دکتر محمد اسماعیل مطلق مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران از تدوین و اجرای شناسنامه سلامت کودکان صفر تا ۱۸ سال خبر داد و گفت: به منظور مراقبت از جامعه و خانواده ابزار شناسنامه سلامت کودکان تازه متولد شده تا سن ۱۸ سالگی توسط دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت تدوین شد. 

وی با اشاره به اینکه این شناسنامه از سه بخش تشکیل شده، افزود: بخش اول آن آموزش سنین خاص و نحوه تحمل کودکان برای خانواده‌ها، بخش دوم نظام مراقبت مراکز بهداشتی و درمانی و عمدتا الزامات مراقبت کودک و نوجوان سالم و بخش سوم مربوط به خدمات بالینی و درمانی در شناسنامه که به عنوان سابقه ثبت می‌شود. 

مطلق عنوان کرد: با استفاده از این ابزار هم سطح سلامت خانواده‌ها ارتقا پیدا می‌کند و هم آموزش لازم را برای تعامل کودکان می‌بینند. 

وی با تاکید بر اینکه این ابزار برای ثبت اقدامات سلامت استفاده می‌شود، خاطر نشان کرد: در ‌‌نهایت این ابزار جایگزین کارت مراقبت کودک که در حال حاضر پایش رشد کودک و واکسیناسیون واطلاعات مرتبط با تغذیه تکمیلی از شش ماه جازیگزین می‌شود. 



انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار