سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه حوزه های اصلی تولید ما در روستا است ، تصریح کرد: با مهاجرت روستاییان به کلان شهرها با مشکل کمبود جمعیت روستاییان مواجه هستیم که باید برای جلوگیری از این رویه ، امکانات رفاهی و اقتصادی خوبی را در روستاها ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان،حسین انواری در سفر به کرمان با اشاره به اینکه وام های بانکی در اشتغال خانواده های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) تأثیر زیادی دارد،افزود: تعاملاتی با مدیران و هیات مدیره بانک ها انجام شده است و هم اکنون آنها آمادگی دارند اعتباراتی را برای اشتغالزایی مددجویان در اختیار این نهاد بگذارند.

وی با اعلام اینکه وام های قرض الحسنه ای که بانک ها به خانواده های نیازمند می دهند ، در زمینه اشتغال ، روند رو به رشدی داشته است، خاطرنشان کرد: تاکنون ، با این رویه توانسته ایم 140 هزار مورد اشتغالزایی با کمک مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) در کشور ایجاد کنیم.

انواری با اشاره به اینکه6 هزار و 300 خانواده زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در کرمان به خود کفایی کامل رسیده اند ، افزود: هم اکنون این خانواده ها می توانند از یک زندگی عادی برخوردار باشند که این شیرین است.

وی اصل کار کمیته امداد امام خمینی(ره) را ایجاد سلامت و توانمندسازی خانواده دانست و خاطرنشان کرد: این امر موجب انسجام ، شکوفایی استعدادها و حرکت در صحنه ی عمل می شود.

انواری تصریح کرد: باید اقتصاد های خرد و کوچک را به اقتصادهای بزرگ کشور متصل کنیم .

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) در طی سال های اخیر اقدام به راه اندازی فروشگاه ها و نمایشگاه هایی از کالاهای تولیدی مددجویان زیر پوشش این نهاد کرده است، گفت: این فروشگاه ها و نمایشگاه ها به علت کمبود اعتبارات فقط در تهران برگزار می شود ، در صورتی که این مجموعه آمادگی ایجاد این بستر را در همه ی استان های کشور دارد.

انواری یکی از راههای تامین اعتبار برای آبادانی روستاها را استفاده از هزینه زکات جمع آوری شده عنوان کرد و یادآور شد: می توان هزینه ی زکات جمع آوری شده در هر روستا را برای آبادانی آن روستا بکار برد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشوربا اشاره به اینکه یکی از ویژگی های این نهاد اتصال و ارتباط گرفتن با مردم ، خیران و نیکوکاران است ،طرح اکرام ایتام را یکی از نمونه های بارز این ارتباط عنوان کرد.

انواری خاطرنشان کرد: برای نزدیک کردن حلقه ی ارتباط مردم با نیازمندان حدود300 تا 400 پایگاه کمک رسانی در مساجد راه اندازی کرده‌ایم./ز


برچسب ها: مهاجرت ، روستا ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.