سود عملیاتی شرکت خودروسازی کیاموتورز کره جنوبی و زیرشاخه آن - هیوندای موتورز - سال گذشته به سبب افزایش ارزش واحد پول این کشور در مقابل ارز های دیگر با کاهش همراه بود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شینهوا، افزایش ارزش واحد پول کره جنوبی سبب شد درآمدهای این شرکت در خارج از کره جنوبی کاهش یابد.

بر اساس این اسناد، سود عملیاتی شرکت کیاموتورز در سال گذشته میلادی 9.8 درصد کاهش یافت و به سه تریلیون و 18 میلیارد وون - دو میلیارد و960  میلیون دلار- رسید.

این در حالی است که درآمد این شرکت سال گذشته به لطف افزایش قیمت محصولات و فروش خودروها 0.8 درصد افزایش یافت و به47 تریلیون و 600 میلیارد وون رسید اما سود خالص این شرکت با 1.2 درصد کاهش به سه تریلیون و 820 میلیارد وون رسید.

بر اساس این گزارش، شرکت کیاموتورز در سال 2013 در سراسر جهان دو میلیون و 827 هزار و 92 خودرو فروخت که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن چهار درصد افزایش نشان می‌دهد.

میزان فروش خودرو شرکت کیاموتورز در داخل کره جنوبی نیز با شش درصد افزایش به یک میلیون و 698 هزار دستگاه رسید، در حالی که فروش این شرکت در خارج از کره جنوبی با 8.7 درصد افزایش به یک میلیون و 229 هزار دستگاه رسید.

با وجود افزایش میزان فروش خودرو، سود عملیاتی شرکت کیاموتورز سال گذشته به سبب افزایش ارزش وون کره جنوبی در مقابل ارزهای دیگر به ویژه در مقابل ین ژاپن کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، کاهش ارزش ین ژاپن سبب بروز نگرانی‌هایی درباره رقابت کیاموتورز با رقبای ژاپنی‌اش شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: سود ، کیاموتورز ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار