معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری تهران گفت:"دشت لار "از مناطق بکر گردشگری در استان تهران است و سازمان محیط زیست در جریان محافظت از آن نباید به ساختار گردشگری این منطقه آسیب وارد کند.

نعمت الله ترکی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت:13درصد شاغلین در حوزه گردشگری در دنیا به صورت مستقیم و غیرمستقیم فعالیت می کنند در کشور بخاطر برخی ضعف های مدیریتی اشتغال زایی از ساختار ضعیفی برخوردار است.

وی با اشاره به پیامد های جذب توریست در بحث اشتغال زایی تصریح کرد :جذب توریست داخلی و خارجی در حوزه گردشگری شش فرصت شغلی ایجاد می کند و به صعود نمودار اشتغال زایی در این بخش سرعت خواهد داد .

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری تهران در ادامه افزود:کارشناسان اروپایی از ایران به عنوان غول خفته گردشگری دنیا نام برده اند زیرا به دلیل نبود نگاهی کارشناسی در بحث مدیریت میراث فرهنگی آثار ناشناخته تاریخی زیادی وجود دارد که به ثبت نرسیده اند و بیشتر گردشگران خارجی و حتی داخلی از موقعیت مکانی این آثار اطلاعی ندارند .

ترکی با تاکید بر موقعیت بین المللی دشت لار اظهارداشت :دشت لار در بحث منابع طبیعی در بخش گردشگری در دنیا همتایی ندارد و حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست از این منطقه اقدام مثبتی است.

شایان ذکر است منطفه حفاظت شده (لار) بزرگترین و زیبا ترین دشت کشور به شمار می رود که در 25 کیلومتری شمال شهر رودهن واقع شده است./ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.