دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز جمعه گفت اطمینان دارد می تواند از طریق مذاکره مجدد درباره روابط لندن با اتحادیه اروپا ترتیبی دهد که انگلیس همچنان عضوی از این بلوک 28 کشوری بماند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ؛ کامرون در سخنانی که یکی از قوی ترین اظهارات وی در طرفداری از اتحادیه اروپا تلقی می شود در مجمع جهانی اقتصاد در داووس گفت تغییراتی که برای کارآمدتر ساختن منطقه یورو به آنها نیاز است به معنای آن است که اتحادیه اروپا نیاز خواهد داشت که پیمان های خود را تغییر دهد. این نیز به انگلیس فرصتی خواهد داد تا روابطش را با اتحادیه اروپا از نو تنظیم کند. 

نخست وزیر انگلیس قصد دارد در صورتی که حزب محافظه کار وی در انتخابات سال آینده باز هم به قدرت برسد قبل از اینکه از انگلیسی ها بخواهد برای ماندن در اتحادیه اروپا یا خروج از آن در همه پرسی شرکت کنند در مناسبات کشورش با این اتحادیه تغییراتی ایجاد کند. 

کامرون خطاب به شرکت کنندگان در نشست و در اشاره به این طرحش گفت :«من اطمینان دارم که ما مذاکرات مجدد موفقیت آمیز و یک همه پرسی موفقیت آمیز خواهیم داشت.»

وی افزود :«من اطمینان دارم که این کار عملی و قابل تحقق است و انگلیس می تواند در یک اتحادیه اروپای اصلاح شده بماند.»

در حالی که قرار است انتخابات پارلمان اروپا در ماه مه و انتخابات عمومی انگلیس سال آینده برگزار شود کامرون از طرف حزب استقلال انگلیس که از احزاب مخالف اتحادیه اروپاست و نمایندگان محافظه کار بدبین به اتحادیه اروپا در پارلمان برای خارج کردن انگلیس از اتحادیه اروپا تحت فشار است.

وی همچنین باید نظرسنجی های اخیر را نیز در نظر داشته باشد که حاکی است اکثریت ضعیفی از انگلیسی ها در صورت برگزاری همه پرسی به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رای خواهند داد زیرا آنها از چیزی که از دید آنها نقش غالب این اتحادیه در حیات روزمره آنهاست خسته شده اند.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار