ناصر ضمیری پس از گذراندن دوره فیلم‌سازی در انجمن سینمای جوان، ساخت فیلم‌های‌مستند و کوتاه داستانی را آغاز کرد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران،‌زندگی مشترک آرزو و امیر حسین در شرایط بحرانی است. طاهره، دوست و همکار آرزو، مسیر جدیدی را در برابر این زوج جوان قرار می‌دهد.آزادی یعقوب، شوهر سابق طاهره از زندان، زندگی امیر حسین، آرزو و طاهره را گرفتار پیچیدگی‌های تازه‌ای می‌کند.»

  ناصر ضمیری پس از گذراندن دوره فیلم‌سازی در انجمن سینمای جوان، ساخت فیلم‌های‌مستند و کوتاه داستانی را آغاز کرد.   
 
فیلم‌های کوتاه او در جشنواره‌های داخلی و خارجی تحسین شدند و دوازده جایزه بین‌المللی و 33 جایزه ملی برایش به ارمغان آوردند. معروف‌ترین و تحسین شده‌ترین فیلم کوتاه او شیر تلخ بود که ضمیری با پیشنهاد تبدیل آن به یک فیلم بلند داستانی هم روبرو شد: «خودم تمایلی به این کار نداشتم. ولی حس کردم شاید فرصتی برای ورود به سینمای بلند فراهم شده و نباید آن را از دست بدهم. آن کار به نتیجه نرسید و خوشبختانه با آقای سماواتی فیلم با دیگران را به عنوان نخستین فیلم بلندم کار کردیم.»   
 
خرداد امسال پروانه ساخت فیلم صادر شد. ضمیری هم با دعوت از بازیگران شناخته شده نشان داد که قصد ندارد به هر قیمتی فقط یک فیلم بلند بسازد. کل فیلم در مشهد فیلم‌برداری شد:«خودم مشهدی هستم واین شهر را خوب می‌شناسم. می‌خواستم از لوکشین‌های ناب‌تری استفاده کنم وآدم‌ها وفضا‌های این شهر به شکلی نا‌محسوس در فیلم وجود داشته باشند. کل فیلم در مشهد می‌گذرد و تنها یک جلسه در نیشابور فیلم‌برداری داشتیم.» فیلم برداری بعد از 47 جلسه به پایان رسید. ضمیری بادیگران را یک فیلم اجتماعی می‌داند که در فضای شهری می‌گذرد.   
 
او از همکاری با بازیگران شناخته شده سینما و عوامل حرفه‌ای پشت دوربین بسیار راضی‌‌ست. تدوین فیلم هم به پایان رسیده و این روزها صدا گذاری و ساخت موسیقی آن در حال انجام است.   
 
منبع: ماهنامه فیلم

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار