مقامات وزارت خزانه داری آمریکا روز گذشته (پنجشنبه) به شرکت‌های خارجی به ویژه اروپایی درباره تجارت با ایران هشدار دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز ، آدام جی. شوبین، مدیر دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای به شرکت‌های فعال در زمینه اوراق بهادار هشدار داد که در معاملات خود با کشورهای تحریم شده محتاطانه‌تر عمل کنند.

روزنامه نیویورک تایمز در تحلیل خود از این اظهارات می‌نویسد: به نظر می‌رسد هدف از این هشدار از بین بردن خوش‌بینی موجود به ویژه در میان شرکت‌های اروپایی که دارای روابط تاریخی با ایران هستند، برای ارتباط با بازار 75 میلیون نفری ایران باشد.

بنا براین گزارش، تعدادی از کشورهای اروپایی پس از توافقات هسته‌ای ایران و گروه 1+5، هیأت‌های تجاری خود را به ایران اعزام کرده‌اند و یا در حال برنامه‌ریزی برای این اقدام هستند.

دیوید اس. کوهن، معاون وزیر خزانه‌ داری آمریکا که مسئول اجرای تحریم‌های تصویب شده توسط واشنگتن است، روز پنجشنبه گفت: پیام ما به تمام شرکت‌های اروپایی یکسان است: ایران برای تجارت مناسب نیست.

وی در ادامه گفت: یک شبکه گسترده‌ای از تحریم‌های پیچیده علیه این کشور همچنان وجود دارد. بخش بانکداری ایران هنوز هم تا حد زیادی محدود است و اکنون زمان مناسب برای تعامل مجدد با ایران نرسیده است. آن روز شاید فرا برسد، اما امروز آن روز نیست.

جیکوب جی  لو، وزیر خزانه داری آمریکا نیز طی اظهاراتی در مصاحبه با شبکه خبری بی‌بی‌سی در حاشیه اجلاس داووس گفت: شرکت‌های تجاری باید محتاطانه وارد تعامل با ایران شوند.

وی تاکید کرد که تنها برخی از تحریم‌ها برداشته شده است و بسیاری دیگر هنوز بر قوت خود باقی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار