ده دقیقه دود کردن سیگار باعث کاهش اکسیژن رسانی پوست به مدت یک ساعت می‌شود. همچنین نیکوتین موجود در سیگار عروق راتنگ و جریان خود را کم می‌کند.

دکتر محمد علی نیلفروش، متخصص پوست و مو و رئیس مرکز تحقیقات پوست و سلولهای بنیادی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در افراد سیگاری، چروک‌های پوست در سنین کمتری نسبت به افراد غیر سیگاری ظاهر می‌شود. 
سیگار باعث کاهش کلاژن پوست می‌شود که مسئول الاستین پوست بوده و کاهش آن باعث شل شدن پوست می‌گردد. 

وی افزود: ده دقیقه دود کردن سیگار باعث کاهش اکسیژن رسانی پوست به مدت یک ساعت می‌شود. نیکوتین موجود در سیگار نیز عروق را تنگ و جریان خون را کم می‌کند. 

دکتر نیلفروش تصریح کرد: سیگار کشیدن باعث تأخیر در ترمیم زخم می‌شود. افراد سیگاری اشتهای کمتری نسبت به غذا دارند و لذا مواد غذایی و ویتامین‌های کمتری به بدنشان می‌رسد. این افراد چروک بیشتری در پوستشان دارند. 
همچنین در نواحی دور لب و دور چشم به علت تأثیر فیزیکی سیگار کشیدن و فرم گرفتن خاص چهره درحال دود کردن سیگار، این چروک‌ها بیشتر هستند. 

وی همچنین افزود: سیگار باعث افزایش هورمون‌های آندوژنیک می‌شود و لذا احتمال ریزش مو را بیشتر می‌کند. 
همچنین باعث نازک شدن لایه فوقانی پوست، کاهش ضخامت زیر پوست و آسیب به فولیکول‌های مو می‌شود. افراد سیگاری بین هشت تا بیست سال پیر‌تر ازسن واقعی خود به نظر می‌رسند. 


انتهای پیام/
برچسب ها: سیگار ، پوست ، مو ، نیکوتین ، زخم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار