جنبش عدم تعهد با صدور بیانیه‌ای اقدام تروریستی در به شهادت رساندن ابوالقاسم اسدی دیپلمات ایرانی در صنعا را به شدت محکوم کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، دفتر هماهنگ کننده جنبش عدم تعهد در سازمان ملل متحد در نیویورک با انتشار بیانیه‌ای، اقدام تروریستی اخیر در صنعا که منجر به شهادت ابوالقاسم اسدی دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در یمن شد را شدیدا محکوم کرد.
 
جنبش عدم تعهد با ابراز تسلیت به دولت جمهوری اسلامی ایران و خانواده شهید اسدی، خواستار شناسایی و مجازات عاملان این حرکت شنیع تروریستی شد.
 
جنبش عدم تعهد در بیانیه خود ضمن استقبال از تصمیم دولت جمهوری اسلامی ایران و یمن برای همکاری در یافتن و مجازات مسببان این حادثه، تأکید کرد که تروریسم در تمامی اشکال آن به عنوان جدی‌ترین تهدید علیه صلح و امنیت بین‌المللی بوده و فارغ از انگیزه و یا دلایل وقوع آن عملی جنایتکارانه و غیرقابل توجیه است.
 
جنبش عدم تعهد بر لزوم مبارزه با تهدیدات متوجه صلح و امنیت بین‌المللی بر اساس منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل و همچنین بر مصونیت هیئت‌ها و اماکن دیپلماتیک و همچنین تعهدات دولت‌های میزبان براساس کنوانسیون‌های حقوق کنسولی و سیای وین تأکید کرد.
 
ابوالقاسم اسدی دیپلمات جمهوری اسلامی ایران هفته اخیر در یک اقدام تروریستی در صنعا به شهادت رسید.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار