تظاهرکنندگان اوکراينی وزارت کشاورزی را اشغال کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، تظاهرکنندگان اوکراینی پنجشنبه شب به وزارت کشاورزی واقع در خیابان اصلی کیف حمله کردند.

اولکساندر دانیلیوک رئیس جنبش اسپیلنا اسپراوا (آرمان مشترک) پنجشنبه شب در صفحه فیس‌بوک خود نوشت فعالان جنبش او ساختمان وزارت کشاورزی را در خیابان خرشچاتیک در 100 متری میدان استقلال که از بیش از دو ماه پیش کانون اعتراضات بر ضد رژیم است، به تصرف خود درآوردند.

دانیلیوک افزود پس از مذاکرات پنجشنبه شب بین ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور اوکراین و سران مخالفان که در آن امتیازات اندکی به مخالفان داده شد، «روشن شد که ما باید خود را برای حمله‌ای که سران مخالفان وعده آن را دادند آماده کنیم. ما این حمله را آغاز کردیم.

یکی از فعالان به خبرگزاری اینترفاکس گفت: ‌کارمندان وزارتخانه صبح به سر کار آمدند اما ما آنها را پشت در گذاشتیم و تا زمانی که اوضاع در کشور عادی نشود به هیچکس اجازه ورود نخواهیم داد.

از سوی دیگر ریانووستی گزارش داد سران مخالفان در اوکراین شروط پیشنهادی دولت را برای آرام کردن اوضاع در کیف‌ رد کردند اما قصد دارند به مذاکرات ادامه دهند.
ویکتور یانوکوویچ قول داد علیه تظاهرکنندگان به زور متوسل نشود و افرادی را که در ناآرامی‌ها بازداشت شدند آزاد کند مشروط به اینکه معترضان خیابان گروچوسکی، کانون کنونی اعتراضات ضد دولتی، را ترک کنند.

اولگ تیاگنیبوک رهبر حزب ملی‌گرا اسوبودا (آزادی) این شرط به اطلاع تظاهرکنندگان رساند که آنها آن را نپذیرفتند و حاضر به ترک خیابان نشدند.

کیف که مرکز آن از اواخر نوامبر 2013 در پی تغییر عقیده دولت در خصوص نزدیک شدن به اتحادیه اروپا به نفع روسیه، به اشغال تظاهرکنندگان هوادار اروپا درآمده از روز یکشنبه صحنه درگیری‌های خشونت آمیز بین تظاهرکنندگان تندرو و نیروهای امنیتی شده که تاکنون پنج کشته بر جا گذاشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار