مدیرعامل شرکت نیسان و رنو برای حضور مجدد در صنعت ایران اعلام آمادگی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بلومبرگ، خبرنگار شبکه در حاشیه  نشست مجمع اقتصاد جهانی داووس از "کارلوس گوسن" مدیرعامل شرکت خودروسازی نیسان و رنو که در شرکت کرده است پرسید: همانطور که می دانید در نشست امسال فرد بسیار ویژه ای حضور دارد. او حسن روحانی رئیس جمهور ایران است. این برای اولین بار در یک دهه گذشته است که رئیس جمهوری از ایران در داووس شرکت می کند. وقتی تحریمهای ایران شروع شد شرکت رنو حضور بسیار پررنگی داشت. آیا شما می خواهید با ایران به تجارت بپردازید؟

گوسن در پاسخ گفت: بله. ما می خواهیم با برداشته شدن تحریمها با ایران تجارت داشته باشیم. حضور رئیس جمهور ایران در نشست داووس خبر بزرگی است مبنی بر اینکه روند تعامل با ایران ادامه خواهد داشت. ما امیدواریم این روند نتیجه ای مثبت به همراه داشته باشد. 

خبرنگار شبکه پرسید.. آیا شما با مقامات ایرانی ملاقات کرده اید. 

گوسن در پاسخ گفت: من فعلا ملاقاتی با آنها نداشته ام. 

خبرنگار شبکه پرسید: بازار خودروی ایران تا چه اندازه بزرگ است؟

گوسن در پاسخ گفت: بازار خودروی ایران بزرگترین بازار در خاورمیانه است. باوجود همه تحریمها ، الان هم حدود هفتصد تا هشتصد هزار خودرو به ایران وارد می شود که بزرگترین بازار خودرو در منطقه خاورمیانه است. اگر تحریمها برداشته شود ، این ارقام دست کم پنجاه درصد افزایش خواهد یافت. به بیان دیگر می توان بازار خودرو را در ایران به یک میلیون تا یک و نیم میلیون رساند. بنابراین می بینیم که زمینه بسیار بزرگی برای مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خودرو در ایران وجود دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار