رسانه‌های بین‌المللی سخنرانی دکتر روحانی رئیس جمهوری ایران را در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس بازتاب دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی با آغاز سخنرانی دکتر حسن روحانی رئیس جمهور ایران در نشست داووس، پخش برنامه‌های عادی خودش را قطع کرد و به صورت مستقیم به پخش این سخنرانی مبادرت کرد.

تحلیلگر بی بی سی تصریح کرد مدیران شرکتهای نفتی بزرگ جهان سخنان دکتر روحانی را در اجلاس داووس با دقت دنبال می کنند.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز با قطع برنامه‌های عادی خود سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهور ایران در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس را پخش کرد. شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: حسن روحانی رئیس جمهور ایران در سخنرانی خود در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس تاکید کرد روابط کشورش با آمریکا وارد مرحله جدیدی شده است. 

روحانی گفت: آتش تروریسم، خشونت و افراط گرایی در منطقه دامن گیر همه خواهد شد. امنیت جهان به امنیت منطقه خاورمیانه ارتباط دارد. 

روحانی با اشاره به پرونده هسته ای ایران گفت: هر نوع تحریم اقتصادی باعث تشدید مشکل خواهد شد و به حل آن کمک نمی کند. ایران هیچ تصمیمی برای دستیابی به سلاح هسته ای ندارد. توافقنامه هسته ای ژنو زمینه مشترک برای تهران و خارج است. ملت ایران از حقوق هسته ای خود دست نخواهد کشید.


به گزارش المیادین، دکتر روحانی تاکید کرد شرایط کنونی فرصتی برای بهبود روابط ایران با دیگر کشورهاست.  روحانی همچنین خواستار آن شد که سیاست های اقتصادی در جهان مبتنی بر عدالت اجتماعی باشد.  رئیس جمهور ایران گفت: اقتصاد ایران در سه دهه آینده به یکی از ده اقتصاد برتر جهان تبدیل خواهد شد.

شبکه بلومبرگ سخنرانی دکتر روحانی را در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس بازتاب داد. 

 شبکه تلویزیونی بلومبرگ با آغاز سخنرانی دکتر حسن روحانی رئیس جمهور ایران در نشست داووس،  به صورت مستقیم به پوشش این سخنرانی مبادرت کرد. این شبکه ضمن تحلیلهای رسانه‌ای و پخش قسمتهای کوتاهی از این سخنرانی به صورت زیرنویس نکات مهم  این سخنرانی را پوشش داد.

همچنین شبکه تلویزیونی سی ان ان سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهور ایران را مستقیم پخش کرد. 

شبکه تلویزیونی سی ان ان که از قبل خود را برای این سخنرانی آماده کرده بود، پیش از پخش زنده سخنرانی حسن روحانی، با کارشناسان و خبرنگاران خود درباره اهمیت نقش ایران در عرصه های بین المللی به ویژه سوریه و تاثیر توافقنامه هسته ای ژنو بر روابط ایران با غرب صحبت کرد. روحانی در این سخنرانی بر لزوم گفتگو و تبادل نظر و تجربه میان کشورهای جهان با هدف کمک به اداره بهتر جهان تاکید کرد.

شبکه پرس تی وی سخنرانی دکتر روحانی را در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس پخش کرد. 

 شبکه تلویزیونی پرس تی وی با آغاز سخنرانی دکتر حسن روحانی رئیس جمهور ایران در نشست داووس، پخش برنامه های عادی خودش را قطع کرد و به صورت مستقیم به  پوشش این سخنرانی مبادرت کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از داووس، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران گفت با اجرای توافقنامه موقت هسته ای ایران، روابط این کشور با اروپا عادی خواهد شد.

شبکه تلویزیونی المنار نیز به پخش مستقیم سخنرانی آقای حسن روحانی در کنفرانس داووس در سوئیس اقدام کرده است. شبکه المنار نیز همانند برخی دیگر از شبکه های خبری ماهواره ای با قطع برنامه های خود در حال پخش مستقیم سخنرانی روحانی است.

تلویزیون چین هم دقایقی از سخنرانی حسن روحانی را در داووس سوئیس زنده پخش کرد. شبکه تلویزیونی سی سی تی وی در لابلای بخش خبری خود چند دقیقه از سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهور ایران را پخش کرد. روحانی در سخنان خود از جمله بر اهمیت همکاریهای منطقه ای به عنوان اولویت سیاست خارجی دولت تاکید کرد و گفت ایران دنبال تعمیق روابط با همه کشورهای همسایه است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، حسن روحانی، رئيس جمهور ايران روز پنجشنبه اعلام کرد بهترين راه حل ممکن براي مناقشه سوريه، برگزاري انتخاباتی آزاد و دموکراتيک است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار