سفير انگليس در برزيل هنگام بازديد از ورزشگاه فوتبال در مانائوس، با مقامات دولت محلي ديدار کرد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، اَلِکس اِليس، سفير انگليس در برزيل روز چهارشنبه هنگام بازديد از ورزشگاه ويژه مسابقات جام جهاني در مانائوس برزيل با مسئولان دولت محلي ديدار کرد تا حسن نيت خود را نشان دهد. بازديد اِليس از ورزشگاه جام جهاني در شرايطي صورت مي گيرد که روي هاجسون،  سرمربي تيم ملي فوتبال انگليس از اينکه شاگردانش ناچارند در هواي گرم و منطقه دور افتاده اي در آمازون بازي کند، گلايه کرده بود. تيم ملي فوتبال انگليس قرار است نخستين ديدار خود در جام جهاني را روز چهاردهم ژوئن در ورزشگاه تازه تأسيس آمازون برگزار کند. اظهارات اخير هاجسون،‌ با انتقاد مقامات محلي در برزيل مواجه شد. با وجود اين، عمر عزيز، فرماندار ايالت آمازونا برزيل ديروز به استقبال الِکس اِليس سفير انگليس آمد.

ورزشگاه «اِرينا آمازونيا» يکي از دوازده استاديوم فوتبال ويژه مسابقات جام جهاني در برزيل است که کار ساخت آن بيش از همه دچار تأخير شد، اما هم اکنون بيش از نود و پنج درصد کار احداث ورزشگاه به پايان رسيده است. علت تأخير پيش آمده نيز کسري بودجه و کاگر عمراني از زمان آغاز عمليات احداث ورزشگاه در ماه ژوئن سال 2010 ميلادي عنوان شده است.

اَلِکس اليس، سفير انگليس گفت: «بسيار خرسندم از اينکه مي بينم ساخت ورزشگاه تقريباً کامل شده است. اطمينان دارم که روز چهاردهم ژوئن، مسابقه فوق العاده اي برگزار خواهد شد. من با فرماندار و شهردار صحبت کردم و معتقدم اين فرصتي بي نظير براي تقويت روابط بين دولت منطقه آمازون برزيل و انگليس است. مسابقه جام جهاني فرصتي فوق العاده براي ما و همچنين منطقه آمازون است. اميدوارم بتوانيم در هر دو حوزه تجاري و انساني، روابطي را در عرصه هاي آموزشي، علمي و فناوري ايجاد کنيم».

ورزشگاه چهل و چهار هزار نفري جديد فوتبال در شهر مانائوس برزيل، قرار است در ماه هاي ژوئن و ژوئيه امسال، ميزبان تيم هاي حاضر در مسابقات جام جهاني فوتبال باشد. بنا به اعلام مسئول طرح احداث ورزشگاه، تاکنون کار تهيه چمن، نصب دستگاه هاي تهويه و همچنين پروژکتورها به پايان رسيده است. زمين ورزشگاه نيز تا پايان ماه ژانويه آماده خواهد شد تا با برگزاري ديدارهاي آزمايشي در ماه فوريه رسماً به بهره برداري برسد.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار