نماینده مردم شهریار، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی گفت: پایین بودن سطح اعتبارات در سه شهرستان مذکور، فعالیت بخش خصوصی را نیز کاهش می‌دهد.

حسین گروسی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ضمن اشاره به گستردگی جغرافیایی و تراکم جمعیت بالا در استان تهران اظهار داشت: 17 درصد جمعیت و 20 درصد ترافیک کل کشور در استان تهران قرار دارد اما با توجه به نیازها و الزامات موجود سهم این منطقه از کل بودجه کشور ناچیز است.
 
وی در ادامه افزود: سهم استان‌های دیگر از بودجه کل کشور 10 درصد است در شرایطی که سهم استان تهران از کل بودجه کشور 6/3 است و این میزان بودجه برای چنین استانی با مختصات مذکور منطقی به نظر نمی‌رسد.
 
گروسی در ادامه با بیان قطره چکانی بودن اعتبارات موجود در استان تهران تصریح کرد: شهر تهران را شهرداری پایتخت پوشش می‌دهد در شرایطی که 12 هزار میلیارد تومان بودجه این نهاد است و از سوی دیگر بخش خصوصی نیز مشارکت فعالانه و خوبی در این منطقه دارد، اما در برخی شهرستان‌های استان تهران همچون شهریار، ملارد و قدس کمبود بودجه فعالیت بخش خصوصی را نیز کاهش داده و این سطح محدود از اعتبارات، روند رخی از پروژه‌های عمرانی و بهداشتی همچون مترو و بیمارستان‌ها را بارکود مواجه نموده است.
 
این عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی در پایان و در تشریح راهکار برون رفت از شرایط موجود تصریح کرد: ارتقاء تهران به سه بخش مرکزی، شرقی و غربی تا حدود بسیاری مشکلات بودجه‌ای مورد اشاره را رفع می نماید زیرا با تصویب و عملیاتی شدن طرح فوق، اعتبارات خطه مذکور، سه برابر افزایش پیدا خواهد کرد.
 

برچسب ها: کمبود ، بودجه ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار