اصفهان/

كشف 230 سايت اينترنتي فروش داروهاي غير مجازبا اقدام پليس فتاي اصفهان

فرمانده انتظامي استان اصفهان از شناسايي 230 سايت اينترنتي فروش داروهاي غير مجاز و دستگيري گردانندگان اين سايت ها به دست كارآگاهان پليس فتاي اين فرماندهي خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، سردار "عبد الرضا آقاخاني" با بيان اين خبر اظهار داشت: يكي از برنامه هاي اين پليس در راستاي مبارزه جدي و قاطعانه با مجرمان و اخلالگران در فضاي سايبر، برخورد قانوني با سايت هاي فروش داروهاي غير مجاز و تقلبي است كه در اين زمينه طي 9 ماهه امسال كارشناسان اين پليس موفق شدند تعداد 230 وب سايت فعال در اين زمينه را شناسايي كنند.

وي افزود: در اين رابطه گردانندگان اصلي اين سايت ها نيز در عمليات ويژه پليس فتا دستگيرشدند و در بازرسي از مخفيگاه هاي آنها 1300 قلم از داروها و تجهيزات پزشكي غير مجاز و تقلبي كشف و ضبط شد.

اين مقام مسئول بيان داشت: گردانندگان وب سايت هاي شناسايي شده در زمينه فروش داروهاي غير مجاز و تقلبي افزايش قد، افزايش و يا كاهش وزن و تجهيزات پزشكي تقلبي فعاليت مي كردند و در اين مدت توانسته بودند با جذب مشتري هاي خود مبالغ هنگفتي را به جيب بزنند.

وي بيان داشت: در اين خصوص پرونده تشكيل و متهمان دستگير شده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي تحويل و با قرار صادره روانه زندان شدند.

سردار آقاخاني، به كساني كه از طريق فضاي سايبری با تبليغ و فروش غير قانوني دارو و تجهيزات پزشكي تقلبي سلامت مردم را با خطر مواجه مي كنند هشدار داد و گفت: پليس فتا به دقت فعاليت هاي مجرمانه را در اينترنت رصد مي كند و در جهت تامين امنيت و آسايش كاربران فضاهاي مجازي برخوردهاي قانوني را با عاملان اخلال در اين فضا بعمل مي آورد.

اين مقام انتظامي همچنين به مردم نيز توصيه كرد، به تبليغات فروش دارو و تجهيزات پزشكي در سايت هاي اينترنتي توجه نكنند زيرا بررسي ها نشان مي دهد اكثر اين وب سايت ها به فروش تجهيزات تقلبي پزشكي و داروئي غير مجاز خطرناك اقدام و بخشي از آنها نيز از اين طريق كلاهبرداري می کنند و وجوه مردم را بدون اينكه كالايي را به آنان تحويل دهند دريافت كرده و مشتريان هم كه هيچ نشاني از آنها ندارند مجبورند براي هميشه قيد پول خود را بزنند.

برچسب ها: اصفهان ، دارو ، غیر ، مجاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.