هنگامیکه از صحبتی ناراحت شدید ابتدا خشم خود را کنترل کرده و به حرفی که می خواهیم بزنید یک لحظه بیندیشید.

  مریم ملک صالحی روانشناس و کارشناس ارشد مشاوره در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: افراد عصبانی تمایل دارند زود به نتیجه برسند اما برخی از این اهداف  می تواند نادرست باشد.
 
وی افزود: اگر شما از مباحثه ای ناراحت شدید اولین کاری که باید انجام دهید این است که فکر خود را بر روی پاسخ ها متمرکز کرده و ناراحتیان را کاهش دهید البته نباید اولین چیزی  را که به  ذهنتان خطور کرد سریع پاسخ  دهید،بلکه عصبانیت  خود را کاهش داده و به حرفی که می خواهید بزنید یک لحظه بیندیشید.
 
ملک صالحی خاطر نشان کرد: به دقت به آنچه پاسخ میدهی بیندیشید در صورتیکه همکار، دوست شما از کارتان ایراد گرفت و عصبانی شدید  فوری در صدد تلافی با او برنیایید بلکه ابتدا به حرفهای او گوش دهید.
 
ملک صالحی خاطر نشان کرد:وقتی فردی از ما عیب جویی می کند دفاع کردنمان طبیعی است اما نباید با او بجنگیم شاید فکر کنیم که او از روی نادانی صحبت کرده یا ما را دوست ندارد یا فردی کم حوصله و ناشکیبا است و نیاز به قدری استراحت و آرامش دارد در این مورد باید خونسردی خودمان را حفظ کرده تا بتوانیم از وقوع یک فاجعه جلوگیری کنیم. 
انتهای پیام/
 
 

برچسب ها: مشاوره ، خونسردی ، خشم ، کنترل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار