نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و شورای اسلامی گفت: در شرایط بحرانی مالیات می‌تواند کمک خوبی به دولت‌ها برای جبران کسری بودجه داشته باشد و امروز شرایط این موضوع وجود دارد چرا که آثار تورمی در جامعه باعث افزایش درآمد بنگاه‌های اقتصادی شده است.

 محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به پیش‌بینی افزایش درآمد مالیاتی برای سال 93 کل کشور در لایحه ارسالی دولت اظهار داشت: آنچه که دولت در لایحه آورده است افزایش پایه‌های مالیاتی است و قصد دارد از طریق افزایش پایه‌های مالیاتی درآمدهای مالیاتی خود را افزایش دهد و حداقل در تئوری حرفی از افزایش نرخ مالیات مطرح نشده است و این موضوع یکی از نکات مثبت لایحه بودجه است.
 
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه ما امروز در کشور شاهد فرارهای مالیاتی و یا برخی از موافقت‌های نامتعارف از پرداخت مالیات هستیم که باعث می‌شود منابع درآمدی دولت از محل مالیات‌ها به صورت معقولی تأمین نگردد.
 
**افزایش درآمدهای مالیاتی برای جبران کسری بودجه

 
پورابراهیمی با بیان اینکه مالیات یک درآمد پایدار برای حکومت‌هاست، ادامه داد: در شرایط بحرانی مالیات می‌تواند کمک خوبی به دولت‌ها برای جبران کسری بودجه داشته باشد و امروز شرایط این موضوع وجود دارد چرا که اتفاقی که امروز افتاده است این است که آثار تورمی در جامعه باعث افزایش درآمد بنگاه‌های اقتصادی شده است.
 
وی تأکید کرد: افزایش درآمد مالیاتی متاثر از افزایش تورم روشی معقول و قابل قصور است و اگر دولت درست آن را اجرا کند رقم پیش‌بینی شده از این طریق قابل دستیابی است.
 
**برنامه دولت برای کاهش تورم به 20 درصد یک معجزه است

 
وی با اشاره به برنامه دولت برای کاهش تورم از 40 به 20 درصد در سال آینده، تصریح کرد:‌ اگر این اتفاق بیفتد یک معجزه است، در مورد زلزله ممکن است جایی 4، 5، 6 و 5.6 ریشتر زلزله بیاید و اتفاقی نیفتد اما زلزله 6.6 خرابی به بار بیاورد، تورم هم همین است.
 
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: وقتی تورم بالای 20 درصد برود کار خراب شده و زلزله اتفاق افتاده است و در این شرایط باید بازسازی کرد. در اقتصاد ما هم رکود وحشتناک و نرخ بالای تورم اثر منفی زیادی داشته که ارزش پول ملی را کاهش داده، توانمندی اقتصادی را تضعیف کرده، بنگاه‌ها ناامید و مایوس‌اند و باید مجدد اصلاحاتی انجام شود.
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: تورم ، درآمد ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار