سرپرست کميته امداد امام خميني ( ره ) : حقوق محرومين را بايد از تمام حوزه هاي کارگزاري در کشور مطالبه نمود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از کميته امداد امام خميني ( ره ) ، حسين انواری تصريح کرد : امداد امام ( ره ) به عنوان قطعه اي از بيت عظماي ولايت ، خود را در قبال حل مشکلات و معضلات اجتماعي اقشار آسيب پذير جامعه مسئول دانسته و با شهامت وارد ميدان عمل گرديده است.

وي گفت : روشهاي ارائه مشاوره به نيازمندان و خانواده هاي آسيب پذير از کارآمدي لازم برخوردار نبوده و بعضاً مشاهده مي شود اقشار برخوردار از موقعيتهاي اجتماعي ، بيشتر و به نحو مطلوب تر از اين گونه خدمات استفاده مي نمايند.

انواري افزود : کميته امداد امام ( ره ) در پي اجراي رسالت اصلي خود که همان سلامت و توانمند سازي خانواده ها است تلاش مي نمايد سبک زندگي اين خانواده ها را که مخدوش شده است اصلاح نمايد زيرا اصل مهم تفکر و بالطبع تعادل در رفتار خود را شکوفا و از بالقوه به فعل تبديل نمايند.

اصلاح نگاه اجتماعي به خانواده هاي آسيب پذير ضرورت دارد

سرپرست کميته امداد امام ( ره ) تصريح کرد : قواي محترم سه گانه ، سازمان صدا و سيما ، اساتيد حوزه و دانشگاه ، سازمانهاي حمايتگرانه و ... مي بايست رهنمودها و نظرات کارشناسي خود را در ارايه مشاوره صحيح و کارآمد با نگاه ارزشي و ديني به محروميني که ضريب آسيب پذيري در ميان آنها بيشتر است معرفي نمايند و اصلاح نگاه اجتماعي به خانواده هاي آسيب پذير ضرورت دارد.

عضو شوراي مرکزي کميته امداد امام خميني ( ره ) خاطرنشان کرد : پيشگيري از روند تخريبهاي گذشته و باز کردن افقهاي جديد اميد و روشنايي در زندگي از ديگر نکات شايان توجه مددکاران اجتماعي است.

انواري درپايان گفت : نظريه هاي وارداتي موجود علم مددکاري امروز با واقعيتهاي اجتماعي خانواده ها ي آسيب دار منطبق نبوده و مددکاران اجتماعي بايد علاوه بر داشتن ثبات فکري و اعتقادي ، با توجه به هر مسئله به طرح موضوع و جستجوي راهکار قابل قبول اقدام نمايند.



برچسب ها: حقوق ، محرومین ، مطالبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.