رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در صورت شکست ژنو2 دولت سوریه با قدرت بیشتری مشکل تروریست‌‌های کشور را حل خواهد کرد.

علاءالدین بروجردی نماینده بروجرد با اشاره به برگزاری نشست ژنو2 به منظور حل بحران سوریه بدون حضور جمهوری اسلامی ایران به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: سیاست‌های غلط آمریکا و هم‌پیمانان این کشور در بحران سوریه موجب رشد فزاینده تروریسم در منطقه و جهان شد.

وی افزود: این سیاست‌ها حوادث تاسف‌بار عراق و لبنان را در پی داشت و عملا زشت‌ترین صحنه‌های نقض حقوق بشر توسط تروریست‌ها با حمایت آمریکا و هم‌پیمانان‌شان در سوریه شکل گرفت و هزاران انسان بی‌گناه از ادیان مختلف اعم از مسلمانان، مسیحیان و ... به فجیع‌ترین شکل به قتل رسیده و سر آنها از تن جدا شد که همه این اقدامات نتیجه سیاست‌های آمریکاست و باید آمریکا در قبال جامعه جهانی پاسخگو باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: امروز نشست ژنو صحنه راستی‌آزمایی ادعای غرب و آمریکا در ارتباط با حقوق بشر است، اگر آنها این صحنه‌های وحشیانه را به شدت محکوم نکرده و تصمیم به توقف ارسال تسلیحات به سوریه نکنند مسئولیت همه اقدامات وحشتناک حقوق بشری بر عهده آمریکا است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در صورت شکست ژنو2 دولت سوریه با قدرت بیشتری مشکل تروریست‌‌های کشور را حل خواهد کرد.

اضافه می‌شود، نشست ژنو2 به منظور بررسی بحران سوریه از طریق دیپلماتیک در حالی از صبح امروز در سوئیس آغاز شد که گفته می‌شود این نشست صرفا تشریفاتی بوده و در همین راستا با فشار آمریکا به دبیرکل سازمان ملل متحد، یوکیا آمانو دبیرکل تشریفاتی این سازمان دعوت خود از حضور ایران در این نشست را پس گرفت.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: نشست ، ژنو ، غرب ، حقوق ، بشر ، شکست ، پیروزی ، بشار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاکی از تمام نهاد های بین المللی سازمان ملل
۱۷:۳۸ ۰۲ بهمن ۱۳۹۲
پس گرفتن دعوت از ایران شرم آوراست بان کی مون برای دعوت از ایران اختیار از خود نداشت / بان کی مون با همدستس باراک اوباما سازمان ملل را ضایع کرد سازمان ملل بازیچه دست آمریکا و عربستان سعودی است به خاک و خون کشیدن مردم بیگناه نشانه قدرت نیست نشانه بی شرمی است.
آخرین اخبار