ایرج اعتصام معمار برجسته ایرانی عصر سه شنبه یکم بهمن در مراسم آیین سپاس با حضور جمعی از استادان و دانشجویان معماری در فرهنگ سرای ارسباران تجلیل و كتاب "اسرار شيدايي" در فرهنگسراي ارسباران رونمايي شد.

به گزارش حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي ارسباران، دکتر پرویز پیران استاد برجسته دانشگاه های کشور با اشاره به نقش استاد اعتصام در معماري ايران گفت : نقش ایرج اعتصام در ترویج و ارتقای اکادمیک معماری ایران برجسته است .  پیران نقش این استاد برجسته را در گسترش دوره های تحصیلات تکمیلی معماری و شهرساز ی کشور و ایجاد دوره دکتری معماری و شهرسازی از جمله اقدامات ارزنده و ماندگار دکتر اعتصام ذکر کرد و با اشاره به جایگاه دکتر اعتصام در تربیت استادان رشته معماری گفت :عموم استادان دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه تهران از دانش عمیق این استاد معماری توشه برگرفته‌اند.

دکتر اسفندیار زبردست رییس دانشکده شهرسازی دانشگاه تهران، دکتر وحید قبادیان معمار، مولف و استاد معماری دانشگاه و دکتر حمید ماجدی سرپرست دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد نیز با ارایه گزارشی، شخصیت و جایگاه علمی برجسته دکتر اعتصام را ستودند.

کتاب زندگی نامه دکتر ایرج اعتصام با عنوان " اسرارشیدایی " که به بررسی 50 سال آموزش معماری و شهرسازی ایران از دیدگاه این معمار می پردازد دراین مراسم رونمایی وفیلم مستندی از زندگی وی نیز پخش شد.

این استاد برجسته، زاده شهر گرگان درسال 1309 به عنوان نخستین دانشجوی ایرانی، دکترای خود را سال 1339 در رشته معماری از دانشگاه فلورانس دریافت کرد . وی هنر معماری این دوره را به شش سبک معماری مدرن اروپایی آلمان ، معماری نئو کلاسیک ایران ، معماری کلاسیک اروپا، معماری التقاطی، معماری شبه مستعمراتی و ادامه سبک معماری قاجاری تقسیم می‌کند.

 وی هم اکنون استاد معماری چندین دانشگاه است و طراحی ومعماری بوستان‌های ملت، دکتر شریعتی در منطقه 3 شهرداری تهران‌، مجموعه‌های مسکونی متعدد در استان‌های کشور و نیز در شهرهای مکه مکرمه، کشورهای  آلمان، زیمباوه و آمریکا توسط ایرج اعتصام استاد برجسته ایرانی بنا شده‌است.   

انتهای پیام/ص                                                                                                                    
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار