وزیر امورخارجه آلمان در سخنانی در اجلاس موسوم به ژنو2 در شهر مونترو سوئیس به طرح ادعاهای خود علیه نظام سوریه پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛"فرانک اشتاینمایر" در سخنانی که در اجلاس موسوم به ژنو2 در شهر مونترو سوئیس ایراد کرد،خواستار تشکیل دولت انتقالی در سوریه شد.

وی همچنین در ادعایی نظام سوریه را مسئول بحران در این کشور معرفی کرد.

وزیر خارجه آلمان گفت:خشونت مستمر در سوریه به بحران دامن زده است.

فرانک اشتاینمایر گفت: ما این روزها یاد کشته های جنگ جهانی اول را گرامی می داریم و برای کشتار غیرضروری میلیونها نظامی عزاداری می کنیم که در این جنگ کشته شدند. این فاجعه بزرگ ، عواقب وحشتناکی را به یاد می آورد که نتیجه شکست دیپلماسی و تلاشهای سیاسی است.

جنگ سوریه فاجعه ای انسانی است. آلام مردم سوریه باید متوقف شود. جنگ همواره محصول انسان است و فقط انسانها می توانند جنگ را متوقف کنند. نشست امروز باید گام نخست برای حل و فصل این مناقشه باشد. من می خواهم دبیر کل سازمان ملل متحد و جان کری وزیر امورخارجه و سرگئی لاوروف وزیرامورخارجه روسیه و اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه مشترک برای جمع آوردن همه ما در اینجا تشکر کنم.

وزیر امور خارجه آلمان  در ادامه افزود: خشونتهای جاری در سوریه سبب شده است فضایی برای تروریسم بوجود بیاید. تروریسم به مشکلی جدی در سوریه تبدیل شده است.

وی در ادامه افزود:رسیدن به صلح هرگز آسان نبوده است. من از هیئتهای سوری می خواهم تا درتلاش خود برای رسیدن به صلح شجاع باشند و جدیت داشته باشند. این درحالی است که خشونتها در سوریه همچنان ادامه دارد. من واقعا امیدوار هستم که همه حس مسئولیتی درقبال مردم سوریه نشان بدهند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار