مقامات سریلانکا از سفر هيئت دوستی پارلمانی ايران به این کشور استقبال کردند

گروه دوستي پارلمانی ايران-سريلانکا که براي گسترش همکاری‌های پارلمانی و توسعه روابط به سريلانکا سفر کرده است، با معاون مجلس سريلانکا ديدار و گفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا که برای گسترش همکاری‌های پارلمانی و توسعه روابط به سریلانکا سفر کرده است، با معاون مجلس سریلانکا دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار معاون مجلس سریلانکا با اشاره به روابط دیرینه دوستی 2 کشور گفت: ایران همیشه در مقـاطع حساس بـه سریلانکا کمک کرده است و ما همیشه این کمک‌ها را به یاد داریم و از آن قدردانی می کنیم. 

وی همچنین از پیشرفت فناوری‌های مختلف در ایران ابراز خرسندی، و با اشاره به دستاوردهای ایران در ریزفناوری پزشکی و کشاورزی، بر آمادگی کشورش برای استفاده از تجربیات و دستاوردهای کشورمان تأکید کرد. 

معاون مجلس سریلانکا با اشاره به اینکه امکانات بالقوه زیادی در روابط میان 2 کشور وجود دارد، افزود: گروه‌های دوستی دو کشور می توانند در جهت توسعه روابط میان ایران و سریلانکا، استفاده از این فرصت‌ها را تشویق کنند. 

وی همچنین با اشاره به سابقه برگزاری خوب نمایشگاه تخصصی ایران در سریلانکا که با استقبال مردم و تجار سریلانکایی مواجه شد، بر تلاش برای برگزاری مجدد این نمایشگاه تأکید کرد. 

در این دیدار آرامی نماینده مجلس و رئیس هیئت پارلمانی ایران با تشکر از اظهارات معاون رئیس مجلس سریلانکا گفت: ایران در زمینه‌های امور زیربنایی به‌خصوص در ساخت جاده، سد، بندر، نیروگاه و سایر زمینه‌های فناوری پیشرفت‌های زیادی کرده است که می تواند این تجربیات را در اختیار کشور دوست سریلانکا قرار دهد و بـا توجه به اینکه سریلانکا دارای روستاهای زیادی است ، این کشور می تواند در توسعه روستایی از الگوی توسعه روستایی ابداعی ایران استفاده کند. 

وی افزود: در مورد چالش‌های موجود در جهان ، 2 کشور می توانند در جهت رفع این مشکلات و مسائل در عرصه‌های منطقه ای و بین المللی با هم همکاری و رایزنی کنند و حمایت دو کشور از یکدیگر و مخالفت با قطعنامه حقوق بشر علیه سریلانکا و ایران در کمیسیون حقوق بشر یکی از این موارد همکاری و حمایت متقابل 2 کشور از یکدیگر است. 

هیئت پارلمانی ایران در نخستین جلسه علنی مجلس سریلانکا در سال جدید حضور یافت و رئیس مجلس سریلانکا هم ضمن خوشامدگویی به هیئت پارلمانی کشورمان از ایشان تشکر کرد.

هیئت پارلمانی کشورمان همچنین در نشست صمیمی و ضیافت گروه دوستی پارلمان سریلانکا که به افتخار هیئت ایرانی ترتیب یافته بود، شرکت کرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار