معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پتانسیل دانشگاه تبریز در تبدیل شدن به یک دانشگاه بین المللی بیش از دانشگاه های دیگر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، امید در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه تبریز، افزود: از دانشگاه تبریز به عنوان یکی از دانشگاه های مادر کشور انتظار بالایی داریم .

وی با بیان اینکه زمینه برای پیشرفت های علمی و پژوهشی دانشگاه ها مهیا شده است، گفت: دور از انتظار نیست که دانشگاه تبریز هم به جایگاه اصلی خود بازگردد.

وی شرایط مدیریتی استان آذربایجان شرقی را در همراهی دانشگاه های استان مناسب خواند و یادآور شد: باید در دانشگاه ها شرایطی فراهم شود که امید به آینده را در بطن جامعه افزایش دهد.

وی خود کفایی دانشگاه ها را از برنامه های وزارت علوم اعلام کرد و افزود: دولت با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی توان تامین منابع مالی دانشگاه ها را به صورت کامل ندارد و دانشگاه ها جز استقلال مالی راه دیگری ندارند.

امید با بیان اینکه وجود خیرین در آذربایجان شرقی امتیاز ویژه ای برای دانشگاه تبریز است ، اضافه کرد: تقویت نهاد های مردمی و بنیاد های خیریه ای حمایتی از دانشگاه ها از دیگر برنامه های وزرات علوم است.

وی برگرداندن اختیارات به خود دانشگاه ها را جز ضرورت های برنامه های وزارت علوم دانست و تاکید کرد: در دوره ای شاهد بودیم که برخی اختیارات دانشگاه از آن گرفته شد ولی اکنون برنامه وزارت علوم تفویض اختیارات بیشتر به دانشگاه هاست./ش

برچسب ها: دانشگاه ، تبریز ، پتانسیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.