مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: حجم تولید سالانه بزرگترین کارخانه تولید MDF از باگاس نیشکر در جهان، واقع در کشت و صنعت امام خمینی(ره) تا پایان امسال به یکصد هزار متر مکعب می رسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛نسیم صادقی اظهار کرد: ظرفیت اسمی این کارخانه 134هزار متر مکعب است که در زمان حاضر با 80درصد این ظرفیت فعالیت دارد.این کارخانه بالاترین فناوری های روز جهان در تولید ام.دی.اف را دارد.

وی افزود: از جمله فعالیت های توسعه ای در این کارخانه تولید چسب MDF است که هم اینک نیاز به این محصول در خود کارخانه تامین می شود.
پیش از این چسب مورد نیاز برای محصولات ام.دی.اف از دیگر استان های کشور تامین می شد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: احداث خط تولید روکش ام.دی.اف دیگر فعالیت توسعه ای در این کارخانه است که می تواند ارزش افزوده بالایی را به همراه داشته باشد.

وی گفت: پیش بینی شده تا دهه فجر امسال این خط تولید روکش MDFبه بهره برداری برسد که ظرفیت تولید آن متناسب با ظرفیت کارخانه خواهد بود.همچنین در این کارخانه انواع روکش های ام.دی.اف در رنگ ها و اشکال مختلف متناسب با دکوراسیون منازل تولید خواهد شد.

صادقی یادآوری کرد: عملیات اجرایی کارخانه ام.دی.اف کشت و صنعت امیر کبیر هم آغاز شده اما هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در عین حال از احداث ایستگاه پمپاژ زه آب مازاد موجود در کانال های زه کشی اراضی زیر کشت نیشکر در واحدهای تابع شرکت خبرداد و گفت: این ایستگاه در 10کیلومتری خرمشهر از سمت جاده امام صادق(ع) با 120میلیارد ریال اعتبار ساخته می شود.

وی اضافه کرد: این ایستگاه با ظرفیت پمپاژ 10متر مکعب بر ثانیه قرار است زه آب را از سمت غرب به شرق کارون منتقل کند.

کشت و صنعت امام خمینی(ره) واقع در جنوب شوشتر و 40کیلومتری اهواز از واحدهای تابع شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است./ش
برچسب ها: تولید ، کارخانه ، ام دی اف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.