رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: سهم مصاحبه در پذیرش دانشجویان دکترا ۷۰ درصد نیست، بلکه فقط ۲۱ درصد در پذیرش آن‌ها این موضوع تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در جمع خبرنگاران، درباره سوال از وزیر علوم اظهار داشت: مدتی قبل در رسانه‌ها به نقل از وزیر علوم این موضوع منتشر شده بود که نحوه پذیرش دانشجویان در مقطع دکترا متفاوت شده است.  
 
وی افزود: در این مطلب به گفته وزیر علوم، عنوان شده بود که ملاک سنجش دانشجویان دکترا ۳۰ درصد آزمون و ۷۰ درصد مصاحبه است، از این رو این اظهارات تبدیل به سوال تعدادی از نمایندگان شد.  
 
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: وزیر علوم برای پاسخ به این سوال به کمیسیون آمد و در پاسخ اذعان داشت که موضوع ۷۰ درصد سهم مصاحبه را عنوان نکرده است.  
 
زاهدی ادامه داد: براساس نظر کمیسیون آموزش و تحقیقات و همچنین وزیر علوم قرار شد نحوه پذیرش دانشجویان مقطع دکترا ۳۰ درصد مربوط به آزمون، ۲۱ درصد مصاحبه، ۲۹ درصد کارهای پژوهشی دانشجویان و ۲۰ درصد سوابق آموزشی مانند توصیه نامه‌های علمی و معدل باشد.  
 
وی تاکید کرد: براین اساس دیگر سهم ۷۰ درصدی مصاحبه از پذیرش دانشجویان مقطع دکترا حذف شده و فقط ۲۱ درصد مربوط به مصاحبه است.  
 
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: البته نماینده سوال کننده نسبت به پاسخ وزیر قانع نشد و قرار است ظرف ۳ در این باره مطالعه صورت گیرد که چقدر این تصمیم به نفع دانشجویان است.  
 
زاهدی همچنین با اشاره به تصویب طرح نظام جامع مهارت و فنی و حرفه‌ای در کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: امروز این طرح به تصویب رسید و براساس آن برای سیاستگذاری، برنامه ریزی، مدیریت، ارزشیابی و اجرای طرح‌های آموزشی مهارتی فنی و حرفه‌ای با پیش بینی ایجاد یک نهاد ملی صورت خواهد گرفت.  
 
وی افزود: از این طریق دستگاه‌های مهارتی غیر دولتی تحت پوشش این نظام جامع قرار می‌گیرند و موضوع اشتغال‌زایی، کاریابی و کارآفرینی با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.  
 
انتهای پیام/

برچسب ها: رئیس ، کمیسیون ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار