داور سودای سیمرغ سی و دومین جشنواره فیلم فجر معتقد است که برخی از فیلم‌ها از همان ابتدا برای به حاشیه رفتن برخی دیگر متوسط و برخی قوی هستند.

"کیانوش عیاری" کارگردان سینما و تلویزیون و داور سی و دومین جشنواره فیلم فجر در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: برای بحث در خصوص معیارهایمان برای انتخاب فیلم‌ها ابتدا باید یک نشستی با باقی داوران داشته باشیم زیرا در غیر این صورت امکان اظهار نظر شخصی اعمال می‌شود اما توجه به سیاست‌های خاص جشنواره باید از مسائل شخصی بگذریم.  

وی ادامه داد: حضور کارگردانان نام آشنا و بزرگ سینما بعد از مدت‌ها در جشنواره فیلم فجر مهم است اما تحت تاثیر این نام‌ها قرار نمی‌گیریم و بیشتر کیفیت کار مورد توجه قرار می‌گیرد.  

عیاری تصریح کرد: امیدواریم در دوره‌های بعدی نام بخش سودای سیمرغ حذف شود زیرا این نام جسورانه است و به نوعی فیلم سازان دیگر را تحقیر می‌کند.  

این کارگردان ادامه داد: با وجود تعدد فیلم‌ها در این حوزه از جشنواره باید بگویم که تعدادی از فیلم‌ها برای به حاشیه رفتن تعدادی فیلم متوسط و تعدادی فیلم قوی حضور دارند اما با این وجود قاطعانه می‌گویم که در دوره‌هایی که من داور بودم در جشنواره فیلم فجر چه کودک و چه رشد هیچگاه بی‌عدالتی رخ نداده است اما در برخی از دوره‌ها دیده شده که حق برخی فیلم‌ها نادیده گرفته شده و به برخی از فیلم‌ها حق بیشتری داده شده است اما در دوره‌های خودم این اتفاق نیفتاده است.
 
عیاری عنوان کرد: البته گاهی اوقات نیز به دلیل منطبق نبودن سلایق داوران با صاحبان فیلم‌ها این کارگردانان آن را به حساب بی‌عدالتی می‌گذارند.  

عیاری خاطر نشان کرد: به طور کلی زیر پا گذاشتن حق دیگران نوعی ننگ است.   
 
انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار