مدیر بورس کالای ایران : معاملات روی خط بورس کالا برای خریداران و فروشندگان از طریق شرکت های کارگزاری از ابتدای سال آینده صورت می گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان ، «حسین پناهیان»که در راس هیات شرکت بورس کالای ایران برای بازدید از تالار بورس کالای اصفهان و آشنایی با ظرفیت های موجود به این استان سفر کرده است ،افزود:در این راستا تالار چند کالایی بورس کالا نیز مانند تالار بورس سهام تشکیل می شود.

وی از حضور 175 قلم کالا در تالار خرید و فروش بورس کالا خبر داد و گفت:ایجاد تالار چند کالایی به توسعه این بازار منجر می شود.

مدیر بورس کالای ایران با اشاره به حذف تالار فیزیکی در بورس های معتبر جهانی گفت:در این راستا بورس کالا تلاش کرده است که کارگزاران از طریق شبکه الکترونیک به خرید و فروش کالا اقدام کنند و شرکت با توسعه زیرساختهای مخابراتی شرایط برابری برای خریداران و فروشندگان ایجاد کند.

پناهیان تصریح کرد:از سال 91 الکترونیکی شدن شرکت های کارگزاری در دستور کار قرار گرفته است و در این راستا 100 میلیارد ریال در بخش زیرساخت های الکترونیکی این بورس سرمایه گذاری شده است.

وی تاکید کرد:سازمان بورس اوراق بهادار این شرکت را ملزم ساخته که از نظر ساختار امکان دسترسی برای همه خریداران و فروشندگان را فراهم سازد و در این راستا توسعه بورس های منطقه و شبکه روی خط در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود:پس از تهران تالار اصفهان از نظر امکانات بهترین تالار کشور شناخته می شود همچنین شرکت های کارگزاری که نماینده ای در استان های کشور داشته باشند از نظر رتبه بندی ارتقا می یابند.

پناهیان کمبود نیروی انسانی متخصص در عرصه بورس را یکی از چالش های این بخش برشمرد و گفت:در این راستا تلاش شده که دوره های بورس در استان های کشور برگزار شود و نیروی انسانی مورد نیاز شرکت های کارگزاری تامین شود./ش

برچسب ها: اصفهان ، معاملات ، بورسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.