در نشست معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي با دبيركل ايرو، موارد مربوط به حمل‌ونقل جاده‌اي مورد بررسي قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، داود كشاورزيان در اين نشست، با اشاره به بهبود روابط سياسي جمهوري اسلامي ايران با اتحاديه اروپا و گسترش فعاليت‌هاي تجاري ايران اظهار داشت: از مسايل مهم در كشور حال حاضر موضوع قيمت سوخت است و دارندگان كاميون‌هاي قديمي به دليل مصرف سوخت ارزان علاقه‌اي به تعويض ناوگان خود ندارند كه در صورت واقعي شدن قيمت سوخت، مشكلات موجود در اين زمينه رفع خواهد شد.
 
رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي با اشاره به تكليف وزارت راه و شهرسازي درخصوص بررسي مجدد عضويت ايران در كنوانسيون‌هاي مربوط به حوزه حمل‌ونقل جاده‌اي خاطرنشان كرد: در همين ارتباط، پيوستن ايران به كنوانسيون حمل‌ونقل جاده‌اي مواد خطرناك (ADR) در حال بررسي است، اگرچه در حال حاضر نيز مقررات حمل‌ونقل كالاهاي خطرناك در ايران اجرا مي‌شود.
 
معاون وزير راه و شهرسازي در بخش ديگري از سخنان خود، با اشاره به همكاري اتاق بازرگاني با ايرو در زمينه آموزش، از آمادگي كامل سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي براي همكاري در اين زمينه خبر داد و گفت: اين سازمان به لحاظ قانوني مي‌تواند با وضع آيين‌نامه‌هاي جديد، قوانين و مقررات مربوطه در زمينه آموزش را لازم‌الاجرا كند.
 
مهندس كشاورزيان در خصوص نوسازي و توسعه ناوگان حمل‌ونقل جاده‌اي نيز ابراز اميدواري كرد و افزود : سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي با همكاري ساير ارگان‌هاي دست‌اندر كار طرح نوسازي ناوگان حمل‌ونقل جاده‌اي را در دستور كار داشته و يقيناً  با رفع تحريم‌ها و گسترش روابط تجاري ايران با اتحاديه اروپا و ساير كشور امكان استفاده از تجارب و تكنولوژي‌هاي جديد كشورهاي ديگر فراهم خواهد آمد.
 
براساس اين گزارش، امبر تودپترو دبيركل اتحاديه حمل‌و‌نقل جاده‌اي (ايرو) نيز در اين نشست، با اشاره به همكاري خوب ايرو با جمهوري اسلامي ايران گفت: با وجود محدويت‌هاي خاصي كه جمهوري اسلامي ايران در سالهاي اخير با آن روبه‌رو بود، اما همكاري‌هاي خوبي بين ايرو و ايران وجود داشت و ايرو در اين مدت همواره به دنبال راه‌حلي براي تجار ، مردم ايران و گردش صنعت تجارت از طريق حمل‌ونقل  بود.
 
وي همچنين خواستار پيوستن ايران به كنوانسيون حمل‌ونقل جاده‌اي مواد خطرناك (ADR) شد و گفت: پيوستن به اين كنوانسيون علاوه بر اينكه سود اقتصادي دارد، زمينه صادرات و حمل‌ونقل مواد خطرناك را نيز تسهيل و تضمين مي‌كند.
 
دبيركل اتحاديه حمل‌و‌نقل جاده‌اي (ايرو) در ادامه، تجهيز ناوگان به تكنولوژي‌هاي نوين را زمينه دستيابي به سياست توسعه پايدار ذكر كرد و افزود: براي اين هدف بايد سرمايه‌گذاران و گرداندگان شركت‌هاي حمل‌ونقل را به نوسازي ناوگان ترغيب و ضمن ورود وسايل‌نقليه جديد، خودروهاي فرسوده را از سيستم خارج كرد، زيرا وسايل‌نقليه جديد ايمن‌تر و اقتصادي‌تر بوده و سوخت كمتري مصرف مي‌كنند.
 
وي همچنين بر همكاري دوجانبه براي برگزاري دوره‌هاي آموزشي در استفاده از تكنولوژي‌هاي نوين، حمل‌ونقل كالاهاي خطرناك و بارگيري امن، حفظ محيط زيست، مديريت شركت‌ها و دوره‌هايي از اين دست تأكيد كرده و از رئيس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي جهت حضور در نشست‌هاي آتي ايرو رسماٌ دعوت بعمل آورد.
 
بر اساس اين گزارش اتاق بازرگاني ايران، نمايندگاني از سوي وزارت امور خارجه ، وزارت راه وشهرسازي و معاون حمل‌ونقل سازمان نيز در اين نشست حضور داشتند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: توسعه ، همکاری ، ایرو ، دوجانبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار