عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه حضور "دکتر روحانی" در اجلاس داووس می‌تواند استحکام تحریم‌ها را کاهش دهد، گفت: حضور رئیس‌جمهور کشورمان در این اجلاس می‌تواند در کاهش عواقب تحریم‌ها تاثیرگذار بوده و فراتر از توافق ژنو عمل کند.

ابراهیم نکو نماینده مردم رباط‌کریم و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به حضور "حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی" در" اجلاس داووس"، اظهار داشت: گفتمان دولت تدبیر و امید، گفتمانی اعتدال‌گراست که می‌تواند اثرات مثبتی در این‌گونه جلسات به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: دکتر روحانی، سخنور منحصر به فردی است که با ادبیات خاص خود مخاطبین را تحت‌تاثر قرار خواهد داد که در نهایت منجر به خروجی‌های بسیار ارزشمند برای کشورمان در این اجلاس خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود نتیجه‌بخش بودن مذاکرات هسته‌ای و اتفاقاتی که در حال وقوع است وهمچنین رویکرد مثبت بسیاری از کشورها به روند مذاکرات هسته‌ای، تاثیر مضاعفی بر نتایج مثبت اجلاس داووس برای کشورمان داشته باشد.

نکو با بیان اینکه ایران با این حضور می‌تواند در رابطه با جذب سرمایه‌داران جهان و همچنین تعدیل تحریم‌ها گام‌هایی بردارد، گفت: هرچند گام نخست توافق ژنو در کاهش و جلوگیری از تشدید تحریم‌ها علیه ایران برداشته شده اما لغو همه تحریم‌ها زمان‌بر است، لذا حاشیه‌های این نشست و مذاکرات با شخصیت‌های جهان می‌تواند در کاهش عواقب تحریم‌ها تاثیرگذار بوده و استحکام تحریم‌ها را کاهش دهد و حضور "دکتر روحانی" در اجلاس داووس می‌تواند فراتر از توافق ژنو عمل کند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار