علی کفاشیان در نهمین نشست مسئولان استانی مدارس فوتبال دقایقی برای حاضران سخنرانی کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، کفاشیان با تشکر از 150 نفر از متولیان فوتبال کشور در استانها که به این نشست آمده بودند، فدراسیون فوتبال در 6 سال گذشته به فوتبال پایه داشته و اصل و اساس برنامه های ما با توجه به دستورالعمل های فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا در این زمینه بوده است.

در هر حال ما امسال با حضور بلاتر-رئیس فدراسیون جهانی فوتبال –فیفا، فستیوال زیر 12 سال را با حضور همه استانهای کشور برگزار کردیم  و همه به اتفاق از برگزاری مطلوب و باشکوه این فستیوال تقدیر کردند اما در مراسم بهترین های آسیا این ژاپن بود که اول شد، در حالی که ما نیز شایسته این عنوان بودیم.اما ما کارمان را ادامه می دهیم و با ژاپن در این زمینه همکاریهای مشترک خواهیم داشت و تفاهم نامه هایی نیز امضا شده که به زودی عملی خواهد شد.

وی درباره سامانه عضویت در مدارس فوتبال گفت: امیدواریم هر چه زودتر کارت عضویت مدارس فوتبال در این سامانه ساماندهی شود تا به صورت مدرن و به روز بتوانیم در این زمینه فعالیت کنیم.

 کفاشیان با اشاره به اینکه باید همه استعدادهای کشور شناسایی شوند گفت: باید برای همه بازیکنان 8 سال به بالای کشور شناسنامه درست شود و پروفایل های آنها زیر نظر باشد تا بهترین هایشان بتوانند به تیم ملی وصل شوند و در رده زیر 14 سال رشد و پرورش پیدا کنند و این جز با همکاری و هماهنگی مدارس فوتبال و استانهای کشور نیز میسر نیست.

سال آینده رقابتهای قهرمانی آسیا در همدان برگزار می شود  و البته از سال اینده این مسابقات به صورت فستیوال برگزار می شود. وی افزود: در فستیوالی که در آبانماه برگزار شد بلاتر تاکید داشت تا در تیم های پایه در سراسر کشور به صورت علمی و اکادمی تشکیل شود تا بهترین های تیم ها به تیم های ملی رده های سنی مختلف معرفی شوند.

رئیس فدراسیون در پایان با اشاره به اینکه سال 93 را سال فوتبال پایه نام گذاری خواهیم کرد، گفت: با توجه به بودجه 8 تا 9 میلیون دلاری  جام جهانی که به فدراسیون اختصاص داده می شود برای فوتبال پایه و تیم های ملی برنامه ویژه ای داریم و در هیات رئیسه قرار است سال آینده را سال فوتبال پایه اعلام کنیم.

همه مدارس فوتبال باید در طرح استعدادیابی تیم های ملی دیده شوند هیچ بازیکنی از چشم استعدادیاب ها دور نماند چرا که با داشتن تیم های ملی پایه قدرتمند فوتبال در رده های پایه تضمین می شود.در همین زمینه بودجه ای به کمیته های جوانان استانها اختصاص پیدا می کند تا استعدادیابی برای تیم های ملی در همه نقاط کشور انجام شود.

پس از پایان صحبتهای کفاشیان، رضا گل محمدی از برگزاری فستیوال ملی فوتبال پایه ایران گزارشی را به صورت پاورپوینت ارائه کرد و سپس با حضور رئیس، نایب رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس و معاون کادمی ملی فوتبال، دوستی مهر، مهدوی کیا و ظلی از عوامل برگزاری فستیوال ملی زیر 12 سال تقدیر شد.

همچنین از بیداریان مربی سابق تیم ملی، مقیم-مربی سابق تیم ملی جوانان، شریفی-مربی تیم ملی زیر 14 سال، عبدی رئیس برگزاری رقابتهای لیگ فوتبال پایه، جعفری و تیموری از اعضای آکادمی ملی فوتبال، زکی زاده، شفیع و دبیران هیاتهای استانی و کمیته های نوجوانان استانها تقدیر شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: فوتبال ، ایران ، کفاشیان ، بلاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۳:۵۴ ۰۲ بهمن ۱۳۹۲
بعد از چندین سال تازه به فکرش رسیده
آخرین اخبار