معاون مجلس "دوما" و رییس گروه دوستی مجلس روسیه و ایران در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو بر گسترش همکاریهای مجلس دو کشور تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ "نیکلای لویچف" معاون مجلس دوما کشوری روسیه با اشاره به سفر سال گذشته خود به تهران و مذاکره با مقامات مجلس ایران ، پیگیری اقدامات عملی در راستای گسترش مناسبات را خواستار شد.

"مهدی سنایی"  سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه هم با تاکید بر ضرورت گسترش همکاریهای مجلس دو کشور گفت: مخالفت ایران و روسیه با مداخله غرب در موضوعات منطقه ای و رایزنی در این زمینه ، نمونه موفقی از همکاری‌های 2 کشور است که در نتیجه آن بحران سوریه کنترل و از جنگ افروزی جدید در منطقه جلوگیری شد.

سنایی همچنین با اشاره به مذاکرات اخیر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با ولادیمیرپوتین رییس جمهور روسیه ، و تاکید پوتین در زمینه توسعه روابط با ایران، این را نشانه عزم جدی 2 کشور برای افزایش سطح همکاریها خواند و بر لزوم استفاده از این فرصت برای تحرک بیشتر در روابط پارلمانی کرد.

طرفین همچنین در راستای تقویت روابط حسنه موجود ، توافق کردند تا برای افزایش تماسها و رایزنی مقامات مجلس 2 کشور ، برنامه ریزی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار