مدیر حفظ نباتات اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، از صدور 12 فقره گواهی بهداشت صادراتی محصولات کشاورزی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

حسین برزگر گفت: این 12 فقره گواهی بهداشت صادراتی برای 20 تن انواع محصولات قارچ خوراکی، بادام و کتیرا و 30 تن تخته الوار صادر گردید.

برزگر با اشاره به اهمیت صادرات محصولات کشاورزی در کنار سایر محصولات افزود: لزوم عاری بودن محموله های کشاورزی صادراتی از انواع عوامل بیماری زا واعمال ضوابط ومقررات قرنطینه ای ازاهمیت بسزایی برخورداراست که دراین راستا بازدید و بررسی فنی محموله های کشاورزی صادراتی و طی کلیه مراحل قانونی که از طرف سازمان حفظ نباتات کشور برای هر یک از محموله ها تعریف شده، منجر به صدور گواهی بهداشت نباتی برای هر یک از محموله های کشاورزی می شود که دراختیار متقاضیان صادرات محصولات کشاورزی قرار می گیرد.

مدیر حفظ نباتات اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری افزود: با توجه به توانایی این استان درتولید حدود یک میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و گلخانه ای دارای کیفیت و بازارپسندی مناسب و تولید مازاد بر مصرف محصولاتی نظیر قارچ خوراکی، سیب زمینی، بادام و گل شاخه بریده، این مدیریت آمادگی خود راجهت بررسی فنی محموله های کشاورزی و تائید سلامت محصولات و صدور گواهی بهداشتی نباتی اعلام می دارد./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.