نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس لغو دعوت دبیرکل سازمان ملل از ایران برای حضور در ژنو 2 را تشییع جنازه سازمان ملل دانست و افزود: اصلاح ساختار سازمان ملل باید در دستور کار قرار بگیرد.

منصور حقیقت‌پور در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل گفت: سازمان ملل به این شیوه و با این رویه نمی‌تواند منافع ملت‌ها و دولت‌ها را تامین کند.

وی با ابراز تاسف عمیق از این اقدام سیاسی بان کی مون، گفت: دبیرکل سازمان ملل با این رفتار نشان داد به جای تامین منافع ملت‌ها بیشتر در پی تامین اهداف آمریکاست و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از این اقدام بسیار متاسفند. البته امیدوارم ملت‌های جهانی دست به دست یکدیگر دهند و شاهد تغییر ساختار سازمان ملل باشیم.

نماینده مردم اردبیل،نیر،نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی سازمان ملل را ابزاری بین‌المللی در دستان سیاستمداران آمریکایی و لابی صهیونیست دانست و افزود: هیچ امیدی به سازمان ملل نداریم و به همین دلیل باید حتما طرح اصلاح ساختار این سازمان را به جریان بیندازیم.

حقیقت‌پور تصمیمات ژنو را غیرقابل اجرا دانست و افزود: تصمیمات ژنو 2 نیز قابلیت اجرا نخواهد داشت چرا که آمریکایی‌ها و تکفیری‌ها حاضر به قبول حقایق منطقه نیستند به همین دلیل در تلاش هستند که از طریق زور و اسلحه اراده خود را تحمیل کنند.

وی با تاکید بر این که دوران زورگویی و تحمیل نظارت زورگویانه گذشته، گفت: عروس تحولات سوریه مردم این کشورند ولی آمریکایی‌ها و تکفیری‌ها حاضر به قبول این واقعیت نیست بنابراین هم اکنون می‌توان پیش‌بینی کرد تصمیمات ژنو 2 به نتیجه نخواهد رسید.

حقیقت‌پور رویکرد آمریکایی‌ها را مانع از به سرانجام مثبت رسیدن ژنو 2 دانست و افزود: به هیچ وجه تصمیمات آمریکا قابل اجرا نیست چون به زور اسلحه در تلاش هستند اراده خود را به مردمی تحمیل کنند که 120 هزار شهید داده و سازمان 100 هزار نفری بسیج در کنار ارتش تاسیس کرده‌اند بنابراین با چنین مردمی نمی‌توان از در زور وارد شد.

وی خطاب به سیاستمداران آمریکایی هشدار داد:‌باید یاد بگیرید که در امور داخلی سوریه و سایر ملل جهان دخالت نکنید در غیر این صورت با مقاومت مستحکم آنان روبرو خواهید شد./ش

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، لغو ، دعوت ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.