معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور گفت: یکی از مهم‌ترین خلاهای موجود در حوزه‌های علمیه ارتباط حوزویان و موسسات تخصصی حوزه با مراکز و شخصیت‌های دینی دنیا است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم،  حجت الاسلام حسن زمانی معاون بین الملل حوزه‌های علمیه عصر امروز در نشست مشترک اعضای انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه و دو تن از پژوهشگران مسیحی یوسف کتانی و بدیع ابوجوده در سالن کنفرانس انجمن‌های علمی حوزه‌های علمیه، ضمن معرفی این دو نویسنده و پژوهشگر مسیحی و فعالیت‌های آنان در زمینه اسلام و اهل بیت (ع) اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین خلاهای موجود در حوزه‌های علمیه ارتباط حوزویان و موسسات تخصصی حوزه با مراکز و شخصیت‌های دینی دنیا است.

معاون بین الملل حوزه‌های علمیه با انتقاد از تعامل اندک حوزه‌ها با مراکز و شخصیت‌های علمی و دینی خارج از کشور افزود: این تعاملات خیلی کمتر از ظرفیت‌های موجود است، صد‌ها مرکز فعال اسلامی داریم که متولیان آنها هم مسلمان و هم غیرمسلمان هستند.
وی با بیان اینکه رایزن و وابسته فرهنگی عربستان گفته است در آمریکا بیش از 300مرکز اسلام پژوهی شناسایی شده که عمدتا مسئولان آن غیرمسلمان هستند، تصریح کرد: با تعامل و داد و ستد علمی می‌توان آنچه از مطالب ناب اسلامی داریم در اختیار آن‌ها قرار دهیم و از دستاوردهای مثبت آنان نیز بهره ببریم.
حجت الاسلام زمانی خاطرنشان کرد: شایسته است که مدیران و هیئت مدیران انجمن‌های مختلف حوزه به تناسب تخصص بخشی با عنوان بین الملل در انجمن خود ایجاد کنند و از این طریق با مراکز و شخصیت‌های دینی و علمی خارج از کشور تعامل و ارتباط برقرار نمایند.
معاون بین الملل حوزه‌های علمیه تصریح کرد: هر موسسه و انجمنی می‌تواند به عنوان حلقه وصل مراکز حوزوی با مراکز و شخصیت‌های علمی خارج از کشور عمل کند و در شانی از شئون تعامل کنند.
وی امت اسلامی و پیروان دیگر مذاهب اسلامی با بیش از 1میلیارد جمعیت از مذاهب اسلامی را دومین گروه مخاطب حوزه عنوان کرد و گفت: این گروه هم کیشان ما هستند که در پذیرش و اعتقاد به قرآن و پیامبراسلام (ص) اشتراک داریم.
حجت الاسلام زمانی خاطرنشان کرد: این گروه ظرفیت زیادی برای همکاری با حوزه علمیه دارند و مشتاقانه حاضر به پذیرش دستاوردهای ما هستند.
معاون بین الملل حوزه‌های علمیه گروه سوم را پیروان دیگر ادیان با جمعیت حدودی 2ونیم میلیارد نفر بیان کرد و افزود: گروه چهارم شامل کسانی است که تابع ادیان الهی نیستند و دربرگیرنده جمعیت تقریبی 3 میلیارد نفر هستند که حوززه‌های علمیه با ظرفیت‌های بی‌نظیری که در اختیار دارد می‌بایست برای این جمعیت برنامه داشته باشد.
وی به فرصت‌های موجود در تعامل بین حوزه‌های علمیه و مراکز و شخصیت‌های علمی خارج از کشور اشاره کرد و گفت: برگزاری کنفرانس‌های بین المللی که نظام جمهوری اسلامی در زمینه‌های مختلف برگزار می‌کند، گامی مثبت در این راستا است./ش

برچسب ها: قم ، تعامل ، حوزه ، علمیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.