دبیر مجمع نمایندگان مازندران درباره پس گرفتن دعوتنامه مذاکرات ژنو 2 گفت: ایران با پس گرفتن دعوتنامه ژنو 2 چیزی از دست نداد چرا که مذاکرات بدون حضور ایران فاقد نتیجه است.

احمدی لاشکی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری درباره کلیات توافقنامه ژنو اظهار داشت: آن چیزی که در توافق ژنو انجام شد به اطلاع رهبر معظم انقلاب نیز رسید و مسئولان و دست اندرکاران نمی‌توانند غیر از چهارچوب تعیین شده حرکت کنند.

وی تصریح کرد:فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای کشور ما کاملا متوقف نشد این موضوع نیز در صحبت‌های رئیس انرژی اتمی کشور نیز آمده است که با پنج درصد نیز فعالیت‌های صلح‌آمیز کشور انجام می‌شود.

دبیر مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره غنی سازی بیان داشت: توافق دوسویه انجام شد و کاهش غنی‌سازی نیز یک امر طبیعی است و اینکه برخی افراد روز کاهش غنی‌سازی اورانیوم در نطنز را روز سیاه نامیدند، قشنگ نیست.

وی تاکید کرد: اظهار نظر درباره توافق ژنو باید مطابق نظر رهبری باشد و از رهبر انقلاب درباره مذاکرات و کاهش غنی‌سازی نکته‌ای منفی نشنیدیم.

این مسئول بیان داشت: ایام راستی آزمایی است و ما اجازه نمی‌دهیم که به اصول ما خدشه وارد شود و درباره مسائل غیر منطقی مجلس و دولت کنارهم قرار می‌گیرند و ایستادگی می‌کنند.

لاشکی با اشاره به اینکه تحریم‌های اعمال شده کشور را اذیت کرد و در اظهارنظرها باید موضوعات را فراتر از ملی ببینیم. گفت:با فعالیت 5 درصد هم بسیاری از مشکلات کشور حل و فصل می‌شود و درصورت پایبند نبودن دشمن به تعهداتش این آمادگی در کشور وجود دارد که فعالیت‌های هسته‌ای با توان بیشتر در کشور ادامه پیدا کند.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران درباره پس‌ گیری دعوت‌نامه ژنو دو ایران توسط بان‌کی مون گفت: در دنیا عده‌ای می‌خواهند اعلام کنند که ما کدخدا هستیم ولی ایران با پس گرفتن دعوتنامه چیزی را از دست نداد.

وی بیان داشت:دبیرکل سازمان ملل که استقلال نداشته باشد و مانند افراد مطیع رفتار کند اینگونه مسائل طبیعی است.

لاشکی با اشاره به تلاش‌های لابی‌گری اسرائیل برای عدم حضور در این مذاکرات گفت: آنها تلاش دارند با عدم دعوت از ایران به اهداف از پیش تعیین شده خودشان برسند.

وی در پایان گفت: عدم حضور ایران مذاکرات ژنو 2 را بدون نتیجه می‌گذارد./ش

انتهای پیام

برچسب ها: مذاکره ، ژنو ، نتیجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.