معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با بیان اینکه ارتکاب جرم در نیروهای مسلح در مقایسه با جرائم و تخلفات عمومی جامعه، بسیار پایین و غیر قابل مقایسه است، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از پاک ترین نیروهای مسلح جهان است.

حجت الاسلام محمد مصدق در مجمع سالانه پیشگیری از جرائم نیروهای مسلح استان چهارمحال و بختیاری گفت: از کاهش 20 تا 25 درصدی جرائم نیروهای مسلح در سال های اخیر خبر داد و گفت: نیروهای مسلح در نظام جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با نیروهای مسلح دیگر کشورهای جهان از سلامت بالایی برخوردار است.
وی، شعار "پیشگیری و درمان بهتر از مجازات و کیفر" را شعار محوری این سازمان عنوان کرد و گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور در گام نخست با پیگیری جدی این شعار، فعالیت ها و اقدامات فرهنگی و آگاه سازی خود را آغاز کرد.
حجت الاسلام مصدق همچنین، با تشریح وضعیت مناسب نیروهای مسلح در موضوع پیشگیری از وقوع جرم، گفت: نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان نخستین نهاد موفق در کشور در موضوع پیشگیری از وقوع جرم عملکرد مطلوب و قابل قبولی داشته است.
معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور، با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم ساده ولی پیچیده است، تصریح کرد: برنامه ریزی، بومی سازی و مدیریت صحیح در اجرای قوانین ابلاغ شده برای جلوگیری از وقوع جرم یکی از اولویت های و نیازهای اصلی برای آگاهی بخشی و کاهش جرائم در نیروهای مسلح است.
حجت
 الاسلام محمد مصدق گفت: فرار از خدمت و ترک پست از مهم ترین جرائمی است که با ارجاع طرح راهکارهای پیشگیرانه و تدابیر اخلاقی و رفتاری مناسب در نیروهای مسلح، کاهش آن در چند سال اخیر شاهد بودیم.
وی، همچنین به پایین بودن میزان جرائم در نیروهای مسلح استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: با تلاش و همت روز افزون فرماندهان و نیروهای ستادی و عملیاتی این استان، وقوع کمترین جرم ها را رد این استان شاهد بوده ایم.
حجت الاسلام مصدق افزود: استان چهارمحال و بختیاری در سال جاری پرونده ای در خصوص خود زنی و قتل و دیگر جرائم نداشته و امید است تا پایان سال نیز در زمینه پیشگیری از وقوع جرائم موفق عمل کند.
مجمع سالیانه پیشگیری از جرائم در نیروهای مسلح استان چهارمحال و بختیاری با حضور معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور و فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از نیروهای نظامی و انتظامی این استان در شهرکرد برگزار شد./ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.