رسانه های ترکیه روز سه شنبه اعلام کردند یک دادگاه این کشور آزادی "ایلکر باشبوغ"، فرمانده سابق ارتش ترکیه را که به اتهام توطئه علیه دولت با مجازات حبس ابد مواجه است، رد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ از زمانی که "رجب طیب اردوغان"، نخست وزیر ترکیه با محاکمه مجدد صدها نفر از افسران ارتش این کشور از جمله ژنرال باشبوغ موافقت خود را اعلام کرده است، این نخستین تصمیمی است که دادگاه اتخاذ کرده است.
برای نحستین بار دادستان مسئول پرونده با اشاره به این مطلب که باید شخصیت و موقعیت اجتماعی ژنرال "باشبوغ" در نظر گرفته شود، آزادی فرمانده سابق ارتش و تحت کنترل قضایی قرار گرفتن وی را خواستار شده بود.
از یک ماه پیش تاکنون "اردوغان" متحد سابق خود "فتح الله گولن" را به نفوذ در پلیس و دستگاه قضائی برای دستکاری در بسیاری از تحقیقاتی که درباره فساد نزدیکان حکومت ترکیه و ایجاد بی ثباتی در آن در آستانه انتخابات شوراهای شهر ماه مارس و انتخابات ریاست جمهوری ماه اوت سال 2014 متهم می کند.
در پایان ماه دسامبر ارتش ترکیه از این بحران اکثریت اسلامی-محافظه کار که از سال 2002 در قدرت است، بهره بردای کرد تا تجدید نظر در محاکمه دو پرونده موسوم به «ارگنه کن» و "چکش سیاه" را خواستار شود.
ستاد مشترک ارتش ترکیه در درخواست های خود استدلال کرده است دلایل استفاده شده علیه نظامیان در این پرونده ها ساختگی است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار