گروهی از تمامی ادیان در شهر «مونترال» با تشکیل کمپینی در روزهای 12 و 13 ژانویه اعتراض خود را علیه منشور ارزش های کبک اعلام کردند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، گروهی از تمامی ادیان در شهر «مونترال» با تشکیل کمپینی در روزهای 12 و 13 ژانویه اعتراض خود را علیه منشور ارزش های کبک اعلام کردند.

این گروه تمامی کانادایی ها از همه ادیان را در این دو روز دعوت کردند تا از نماد های مذهبی خود مانند حجاب، روسری، عمامه، کلاه کیپا و صلیب استفاده کنند.

«سما العبیدی» یکی از مسئولان این کمپین گفت: ما از تمامی کانادایی ها از هر دین و آیینی دعوت می کنیم تا در این روز اعتراض خود علیه منشور ارزش های کبک و حمایت خود را از حقوق ادیان و آزادی بیان اعلام کنند.

شایان ذکر ست، منشور ارزش های کبک توسط «برنارد درینویل» وزیر ایالت کبک به مجلس ارائه شد. این منشور پیشنهادی تمامی کارکنان بخش دولتی را از پوشیدن و استفاده کردن از نمادهای مذهبی منع می کند.

برنارد درینویل معتقد به منع کردن کارکنان بخش دولتی از استفاده کردن از نماد های مذهبی ست، زیرا دولت کانادا دولتی سکولار است.

وی اظهار کرد: اگر پایه های دولت کانادا بر بی طرفی و سکولاریسم بنا نهاده شده، کارکنان آن  نیز باید این بی طرفی را در ساختار و ظاهر خود نشان دهند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار