مسئول روابط عمومی شورای علمای فلسطین، با تاکید بر حرام بودن عملیات انتحاری در کشورهای اسلامی، تاکید کرد این گروههای تروریستی که به جای مبارزه با دشمن صهیونیستی علیه کشورهای اسلامی مبارزه می کنند مزدور اسرائیل هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار؛ " شیخ محمد موعد" مسئول روابط عمومی و رسانه ای شورای علمای فلسطین در گفتگوی تلفنی با این شبکه درباره انفجار بیروت گفت این جنگ نامحدودی که امروز علیه مقاومت و طرفداران آنها و علیه لبنان و علیه تمام کسانی که می خواهند در مقابل دشمن صهیونیستی بایستند آغاز شده است، صراحتا بگویم کار دشمن صهیونیستی است. این تروریست های جنایتکار تکفیری که دست به این اقدامات می زنند، هیچ دلیلی جز خدمت به طرح صهیونیست ها ندارند. ما در اینجا این سئوال را می پرسیم که چرا این افراد هیچگاه به فلسطین توجه ندارند. اگر آماری از پاکستان تا عراق و افغانستان و سوریه و لبنان و تمام جهان به ویژه کشورهای خاورمیانه بگیریم می بینیم تاکنون اینها هزاران عملیات انتحاری انجام داده اند اما چرا اینها به فلسطین نرفته اند اگر این عملیات های انتحاری در فلسطین اشغالی انجام می شد تاکنون رژیم صهیونیستی شکست خورده و از سرزمین فلسطین اخراج شده بود. بنابراین، تردیدی نیست که اینها کار دشمن صهیونیستی است و اینها هم دست پرورده صهیونیست ها هستند.
نکته دوم این مسئله است که چه کسی از این افراد حمایت می کند؟ و چه کسی در پشت آنها قرار دارد؟ حمایتهای گسترده مالی و نظامی از این تروریست ها صورت می گیرد. این حمایت ها توسط طرف های سیاسی صورت می گیرد ممکن است این طرف ها خارجی باشند و به اصطلاح کشورهای عربی یا غیرعربی از آنها حمایت کنند. بنابراین باید در اینجا برخی از این طرف ها را متهم کنیم و باید این طرف ها را مشخص کنیم. زیرا یک پروژه منطقه ای و بین المللی وجود دارد که آمریکا و دشمن صهیونیستی در پشت آن قراردارند و می خواهند اوضاع را برهم بریزند. هدف همه این اقدامات خدمت به منافع دشمن اشغالگر است. این اقدامات عملا تنها به منظور آسیب زدن به خط مقاومت در لبنان و فلسطین صورت می گیرد. من این نکته را یادآوری می کنم که در آغاز سال 1982 زمانی که دشمن صهیونیستی وارد جنوب لبنان شد. درهای لبنان به روی همه مردم باز بود چرا این طرف ها در آن زمان جهاد را به افغانستان منتقل کردند و به مردم مشوق، پول و حقوق داده می شد که به آنجا بروند و بجنگند با آن که نبرد و درگیری در افغانستان میان روسیه و آمریکا بود، اما هیچیک از آنها هیچ کاری برای آزادسازی جنوب لبنان و فلسطین انجام ندادند. ما تاکید می کنیم که مسئله اصلی امروز فلسطین است و خط مقاومت این هزینه ها را به خاطر فلسطین می پردازد از این رو ما از مردم خود و ساکنان اردوگاههای آوارگان می خواهیم این واقعیت را درست بشناسند و بدانند که خط مقاومت و طرفداران آن و منطقه مقاوم ضاحیه در جنوب بیروت که هزینه سنگینی پرداخته است همه این ها به خاطر فلسطین است.
متاسفانه اقدامات شدیدی برای تحریف واقعیات در ذهن جوانان و شستشوی مغزی دادن آنها جریان دارد. ما اکنون از علما و همه بزرگانی که در مقابل خداوند سبحان مسئولیت دارند و واقعیات را می دانند می خواهیم مردم را به مبارزه برای آزادسازی فلسطین تشویق کنند و مردم و جوانان را برای دفاع از فلسطین بسیج و تحریک کنند و حملات خود را روی دشمن صهیونیستی متمرکز کنند. نه آن که تشویق به حمله به خودی ها بکنند. تمام کسانی که چنین اقداماتی می کنند صریحا می گویم که مزدور و دست نشانده رژیم صهیونیستی است. به هر طرفی که وابستگی داشته باشند فرقی نمی کند. امروز باید تکلیف را روشن کنیم. این جنگ نامحدودی که آغاز شده است اولا مقاومت و طرفدارانش را تضعیف نخواهد کرد ما می دانیم که دشمن صهیونیستی از این اقدامات سود می برد و در این مسائل دست دارد و می داند چگونه این افراد را مدیریت کند. سازمان جاسوسی موساد به راحتی چنین افرادی را زیر لوای دین و بسیاری اسامی و عناوین مختلف سازماندهی می کند. ما می دانستیم که در عراق چه خبر است و در پاکستان و افغانستان و در همه نقاط دیگر جهان چه اتفاقاتی رخ می دهد و چه کسی این عملیات ها را مدیریت می کند.
بنابراین، طرح تکفیریها و تروریستها در منطقه، تنها در خدمت منافع دشمن صهیونیستی است. این افراد تروریست اکنون علیه مسئله فلسطین و علیه تمام کسانی که قطب نما را به سمت فلسطین تنظیم کرده اند توطئه می کنند و حتی علیه اصل مسئله فلسطین توطئه می کنند گویی می خواهند مسئله فلسطین را به فراموشی بسپارند و حتی علیه مسجد الاقصی توطئه می کنند سئوال این است که چه کسی از این گروههای تروریست حمایت می کند و چگونه باید با آنها مقابله بشود.
نکته دیگر آن است که ما تاکید می کنیم دستگاههای امنیتی لبنان باید به شکلی قویتر به وظیفه خود عمل کنند و هشیار باشند. این که یک فرد انتحاری بیاید و در هرجا که خواست خودش را منفجر بکند این نهایت پستی و جنایت و قساوت و بی رحمی است. اینها روی همه جنایتکاران تاریخ را سفید کرده اند.
مشاهده می کنید که این افراد در سوریه وقتی با هم اختلاف پیدا کردند یکدیگر را تکفیر کردند و دست به کشتار یکدیگر زدند. بنابراین معلوم است خون هایی که در کشورهای ما بر زمین ریخته می شود، بر اثر توطئه صهیونیست ها است زیرا این افراد اصلا دنبال آسیب زدن به پروژه صهیونیست ها نیستند. اگر هزاران جوان به فلسطین اشغالی هجوم می آوردند تا کنون این دشمن اشغالگر را بیرون رانده بودیم.
متاسفانه برخی کشورهای عربی با تمام توان از این تروریست ها حمایت می کنند تا امنیت را در منطقه ما برهم بزنند ما به اتکای احکام دین و شرع تاکید می کنیم که این عملیات انتحاری شرعا حرام است. و هرکس چنین اقدامی بکند جایگاه او در آتش جهنم است. این یک فتوای شرعی، دینی و متکی به قرآن و سنت است. و کسانی که در پشت این تروریستها قرار دارند مزدوران و دست نشاندگان صهیونیست ها هستند و جایگاه آنها هم در عمق جهنم است. همه کسانی هم که به گرداوری و اعزام این گروهها به منطقه کمک می کنند آنها هم شریک این توطئه دشمن هستند و مزدور دشمن صهیونیستی هستند. از این رو به آنها می گوییم اگر راست می گویید به فلسطین بروید و این خون ها را در راه آزادی فلسطین، مسجد الاقصی و آزادی اسیران فلسطینی بر زمین بریزید.
در نهایت روی سخن ما با خط مقاومت و طرفداران آن است صراحتا تاکید می کنم که ما باید مقاومت و پایداری کنیم و صبور باشیم و مطمئن باشیم که مقاومت در نهایت پیروز خواهد شد. و تمام کسانی که فداکاریها و تلاشهای مقاومت را در تمام سالهای گذشته به فراموشی سپرده اند و نادیده می گیرد در واقع در خدمت دشمن صهیونیستی و مزدور آن هستند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار