نماینده اهر و هریس گفت:‌ علی‌رغم گذشت حدود 2 سال از زلزله اهر و هریس مردم در دومین فصل زمستان همچنان درگیر مشکلات مسکن هستند که این امر قابل قبول نیست.

عباس فلاح باباجانی نماینده مردم اهر و هریس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،‌ از وضعیت رسیدگی به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی انتقاد کرده و از سرانجام این روند ابراز نگرانی کرد و گفت: متاسفانه بنیاد مسکن به تعهدات خود در قبال زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی عمل نمی‌کند.
 
وی افزود: علی‌رغم مصوبه و قول‌هایی که مسئولان بنیاد مسکن به منظور ارائه تسهیلات به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی متعهد شده‌ بودند آن را انجام نداده و بدقولی کرده‌اند.
 
عضو کمیسیون عمران تصریح کرد: در این راستا یک بار در کمیسیون و پس از آن در بنیاد مسکن جلسه‌ای برگزار کرده و توافق شد برای افرادی که نیاز به تسهیلات دارند برای تکمیل هر طبقه واحد مسکونی 22 میلیون تومان در اختیار آنها گذاشته شود که متاسفانه تاکنون علی‌رغم تمام تماس‌ها و پیگیری‌ها نتیجه‌ای دربر نداشته است.
 
وی تاکید کرد: درحالی بنیاد مسکن می‌تواند با 6 الی 7 میلیارد تومان مشکل مسکن زلزله‌زدگان ارس‌باران را مرتفع کند و متاسفانه این اتفاق نیافتاده و مردم مجبورند برای پیگیری حقوق خود روش دیگری را انتخاب کنند.
 
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: از رسانه‌های تماس گرفته می‌شود تا بیایند و از بافت‌های فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره و چگونگی رسیدگی به زلزله‌زدگان گزارش تهیه کند که اگر چنین شود برای نظام و دولت روی خوبی نخواهد داشت.
 
وی ادامه داد: متاسفانه به برخی از صاحبان منازل مسکونی تخریب شده گفته شد شما ساختمان‌ها را شخصا آواربرداری کنید که ما هزینه آن را پرداخت خواهیم کرد ولی امروز به این قول عمل نشده و مردم واقعا گرفتار شده‌اند به طور مثال حوالی مسجد جامع اهر وضعیت اسفناکی دارد.
 
نماینده اهر و هریس با بیان اینکه بیشترین مراجعات ما برای اخذ تسهیلات است گفت: بنده از طرف امام جمعه، فرماندار،‌خانواده ایثارگران و مردم این شهرستان‌ها اعلام نگرانی می‌کنم و هشدار می‌دهم که اگر این روند ادامه داشته باشد وضعیت نگران‌کننده خواهد بود. 
 
وی ادامه داد:‌ علی‌رغم گذشت حدود 2 سال از زلزله اهر و هریس مردم در دومین فصل زمستان همچنان درگیر مشکلات مسکن هستند که این امر قابل قبول نیست.  
 
عضو کمیسیون عمران در پایان گفت: امیدواریم مجلس نیز در خلال بررسی لایحه بودجه اعتبارات ویژه‌ای به منظور بازسازی مناطق زلزله‌زده ارسباران در نظر بگیرد.  
 
اضافه می‌شود؛ زلزله 6.8 ریشتری 21 مردادماه 91 اهر و هریس 306 تن کشته و 1060 نفر نیز مجروح بر جای گذاشت. همچنین در پی این زمین لرزه حدود 120 واحد مسکونی تخریب شد.  
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: فلاح ، باباجانی ، هریس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار